Google se nechal slyšet, že jejich vyhledávač čekají začátkem roku 2025 zásadní změny
Generální ředitel společnosti Google, Sundar Pichai, se nechal slyšet, že jejich vyhledávač se v roce 2025 dočká zásadních změn. „Myslím, že budeme schopni řešit mnohem složitější otázky než kdykoliv předtím,“ řekl Pichai během summitu DealBook v New Yorku.
„Jsem přesvědčen, že už na začátku příštího roku budete překvapeni, jaké nové věci zvládne náš vyhledávač v porovnání s tím, co umí dnes.“ Pichai také reagoval na komentář generálního ředitele společnosti Microsoft, Satyi Nadelly, ze začátku letošního roku, ve kterém popíchl Google, že by měl být „přirozeným vítězem“ v závodě o umělou inteligenci. Pichai na toto kontroval s poznámkou ve smyslu, že Microsoft se pouze chlubí cizím peřím, čímž narážel na partnerství se společností Open AI.
„Když se podívám na to, co nás čeká, tak jsme ve velmi rané fázi hluboké změny. V dohledné době se objeví spousta klíčových inovací, což jen potvrzuje naše odhodlání být v oblasti umělé inteligence na špičkové úrovni,“ uvedl Pichai. Společnost Google zahájila rozsáhlý projekt, jehož cílem je změnit internetové vyhledávání za pomoci umělé inteligence. Google se také chystá v nejbližší době spustit významnou aktualizaci svého jazykového modelu Gemini. Další verze chatbota od Googlu má údajně nabídnout minimálně stejné kvality jako nejnovější iterace modelu ChatGPT od OpenAI, který využívá také Microsoft.
Vyhledávání na internetu se minimálně dekádu nezměnilo, respektive krom dílčích změn se pořád jedná o to samé. Uživatel napíše dotaz do vyhledávacího pole a po potvrzení obdrží výpis webových stránek seřazených podle jejich relevantnosti. Nástup umělé inteligence, respektive velkých jazykový modelů však nabízí úplně nový pohled na věc. Bude tedy zajímavé sledovat, jakým směrem se internetové vyhledávače nakonec vydají a jak to změní naše návyky.
Celou situaci ještě napjatěji sledují mediální vydavatelství, která mají své webové stránky uzpůsobené pro aktuálně používané vyhledávače. Pokud by totiž došlo k tomu, že vyhledávače budou uživatelům servírovat personalisované výsledky s takovou kvalitou, že nebude třeba navštěvovat zdrojové weby, tak vydavatelům tím pádem mohou značně klesnou zisky z reklam, a nejen z nich.