Novinky

Fisker chystá premiéru luxusního elektromobilu. Tesla vedle něj vypadá jak chudý příbuzný

Luxusní výrobce elektromobilů Fisker chystá odhalení nového modelu, kterým hodlá zadupat do země veškerou konkurenci. Příští elektrický vůz Henriho Fiskera ponese označení Emotion a svůj debut si odbyde na lednovém veletrhu CES 2018 v Las Vegas. Mezi hlavní přednosti chystaného vozu bude patřit nová technologie akumulátorů, které umožní ujet 640 kilometrů na jedno nabití. Lahůdkově zní také doba nabíjení, která se má zkrátit na 9 minut. Fisker již dříve na toto téma uvedl, že rychlé nabíjení bude možné za pomoci patentovaného systému, který interně nazývají UltraCharger.

Zájemci o Fisker Emotion si budou muset připravit 129 000 dolarů (přibližně 2,8 mil. Kč)

V další výbavě nemá chybět nový typ LIDARu, který umožní autonomní jízdní vlastnosti splňující 4. úroveň dle standardů SAE. V praxi to bude znamenat, že při aktivaci autonomního režimu už nebude třeba účasti řidiče na ovládání vozu. Co se týče výkonu a jízdních vlastnotí, Emotion půjde po krku Tesle a jejího Modelu S. Postupem času se počítá s uvedením dalších variant. Nejdostupnější model s cenovkou 34 000 dolarů (zhruba 750 tisíc korun) se objeví nejdéle do roku 2020.

Dodání první série avizovaného Fisker Emotion je dle zástupců společnosti naplánováno na rok 2019. Do té doby lze očekávat, že do boje o ovládnutí trhu s elektromobily se zapojí daleko více výrobců v čele s Audi a BMW. Pozadu nezůstane pochopitelně ani Tesla, která ještě na letošní rok chystá premiéru nákladního pick-upu a masové rozjetí výroby Modelu 3, na jehož úspěchu či neúspěchu bude stát budoucnost celé společnosti.

Štítky

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

4 Komentáře

  1. Teslu mám rád, ale bojím se, že brzy začne ztrácet svoje postavení. Mercedes, Bavorák, Audi a teď i Fisker se nebudou hodlat držet zpátky. Emotion vypadá vážně skvěle a jsem hodně zvědavý, čím na CESu bude chtít překvapit.

    1. Tesla není jen auto. Je to i GigaFactory na výrobu baterií a rozsáhlá celosvětová síť nabíječek. To nemá žádný z „fosilních“ autovýrobců. A v nejbližším desetiletí mít nebude.

  2. Bez uvedení informací o výrobních kapacitách, navazujících službách jako systému nabíjení a jeho kompatibilitě s jinými nebo vlastnimi (?) systémy je sdělení o novém výrobci na úrovni pokecu v hospodě. Nic víc. Doplnit, prosim.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close