Exkluzivní detaily o tom, proč Apple stále nepředstavil bezdrátovou nabíječku AirPower
Apple v loňském roce představil vlastní bezdrátovou nabíječku AirPower, která se již měla dávno objevit na pultech obchodů. Doposud se tak nestalo, což pochopitelně vyvolalo řadu diskuzí nad tím, co stojí za takto markantním zdržením. V červnu letošního roku se objevily první zvěsti, podle nichž inženýři Applu narazily na několik technologických problémů.
Komunita fanoušků proto očekávala, že k ohlášení dojde na nedávné keynote, což se ovšem nestalo. Opět se proto roztočil kolotoč otázek a spekulací, k nimž se vyjádřil také známý „únikář“ Sonny Dickson. Jeho zpráva údajně vychází ze zdrojů s úzkým napojením na samotný Apple.
Co stojí za zpožděním AirPower?
Současné verze testovaných prototypů produkují příliš mnoho tepla, což způsobuje poklesy výkonu. Na to přímo navazuje negativní dopad na schopnost nabíjet jednotlivá zařízení konstantní rychlostí. Odpadní teplo má také vliv na samotný čipset uvnitř nabíječky, který pohání ořezanou verzi operačního systému iOS. Inženýři Applu dále registrují problémy se softwarovou částí zajištující komunikaci mezi AirPower a zařízeními umístěnými na nabíjecí podložce.
Další neméně podstatná nepříjemnost pramení z mechanismu, který AirPower používá. Konkrétně jde o to, že uvnitř podložky se ukrývá více než 20 napájecích cívek různé velikosti, které jsou rozděleny do tří identických skupin. Významných faktorem v probíhajícím boji za finalizaci produktu je překrývání cívek. V kombinaci s kompaktními rozměry bezdrátové nabíječky tak dochází k nechtěnému rušení a zahřívání, což opět ovlivňuje celkový výkon.
Vedle tepelného a interferenčního stínění je to i složitost vnitřního uspořádání komponent. Možným řešením je udělat nabíječku tlustší, což ovšem vedení společnosti tvrdě odmítá. S ohledem na postupné stažení oficiálních materiálů ze strany Applu o AirPower existuje vysoká šance, že celý projekt bude nakonec zrušen. V zákulisí se hovoří také o tom, že obchodní značka AirPower bude použita pro úplně jiný produkt, který se však neobjeví dříve než během prvního čtvrtletí příštího roku.