Novinky

Čtvrtletí v podání Applu: rekordní prodeje iPhonů, sílící služby, ale i slabší poptávka po AirPods

Finanční analytici mají Vánoce čtyřikrát do roka. Každé tři měsíce totiž velké americké společnosti zveřejňují své hospodářské výsledky. Samozřejmě mezi nimi nechybí ani Apple. Kalifornská značka má za sebou velmi úspěšné čtvrtletí a v některých ohledech překonala i odhady analytiků, což rozhodně není pravidlem. Společnost vedená Timem Cookem zaznamenala tržby ve výši 89,5 miliardy dolarů. iPhony se na této částce podílely skoro přesnou polovinou. Stále tak platí, že iPhone je pro Apple výrobek číslo jedna. Toto čtvrtletí to platilo dvojnásob. Prodeje vlajkové lodi Applu totiž byly obzvlášť silné. Nejpopulárnějším modelem zůstává iPhone 12. I dražší modely Pro ale za sebou podle Applu mají rekordní kvartál.

Zdroj: apple

 

Dařilo se ale i dalším produktovým řadám. Například hodinky Apple Watch hlásí tržby ve výši 7,8 miliard dolarů. Počítače Mac zase prodeje za 9,1 miliardy a iPady přidávají dalších 7,8 miliardy. Lepší výsledky u těchto produktů Apple nepamatuje. Růst prodejů totiž dosáhl až 70 procent. A to i přesto, že svět aktuálně trápí nedostatek čipů. Na tento problém si mimochodem stěžuje i Tesla. Apple proto v dalším čtvrtletí právě kvůli nedostatku kriticky důležitých součástek očekává snížení produkčního tempa u svých počítačů. Samostatnou kategorii v tabulce finančních výsledků Applu už dneska tvoří sektor služeb. Společnost prozradila, že za předplatné nejrůznějších služeb utržila 16,9 miliardy dolarů. To zhruba stejně jako za prodeje iPadů a počítačů Mac dohromady. Služby od Applu využívá už 660 milionů lidí.

Tesla má za sebou slušné čtvrtletí. Nad vodou ji ale podržely emisní povolenky a Bitcoin

Aby ale všechno nebylo tak růžové, najde se v produktové řadě americké značky i pár méně úspěšných exemplářů. Vyšlo totiž najevo, že prodeje sluchátek AirPods nejsou tak vysoké, jak by si šéfové Applu přáli. Místo 110 milionů kusů bezdrátových sluchátek různých provedení jich letos vyrobí spíše mezi 75 a 85 miliony. Ze zprávy, která nebyla součástí oficiálních finančních a prodejních výsledků, ale dostala se na veřejnost jinou cestou, není zřejmé, které modely AirPods se prodávají hůře. Firma ale sází na letošní představení nové generace bezdrátových sluchátek, která prodeje snad opět navýší.

Zdroj
BI

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button