Fitness a zdraví

Jak chytře zhubnout a získat formu do plavek #1 (výzva přijata)

Zdravý životní styl a hubnutí jsou jedním z nejdiskutovanějších témat současné doby. Možná i vy právě přemýšlíte nad tím, jak shodit přebytečná kila a naladit ideální formu. Proč tedy nevyužít nastupujícího jara a možností moderních technologií, které nás obklopují? Tato otázka nás dovedla k myšlence nového seriálu, který pojmeme jako výzvu k získání vysněné postavy a zároveň jako ojedinělý experiment. Doslova na vlastní kůži si vyzkoušíme, zda čím dál chytřejší elektronika dokáže nahradit osobního trenéra a pomoci s dosažením vytyčených cílů.

42-52249779

Na pomoc jsme přivolali ty nejmodernějších vychytávky z kategorie fitness příslušenství, které zkombinujeme se zdravou výživou, pohybovou aktivitou a sportovními aplikacemi. Každý měsíc se můžete těšit na několik dílů seriálu „Jak chytře zhubnout a získat formu” kde se s vámi podělíme nejen o poznatky z používání jednotlivých zařízení ale také o další zkušenosti a dosažené pokroky. Do začátku léta zbývají ještě čtyři měsíce, což je podle nás dostatečně dlouhá doba na to, zbavit se přebytečného tuku a vysekat postavu do plavek.

summer-workout-playlist-ss

V dnešním díle si představíme základní sestavu chytrých pomocníků, za jejichž asistence budeme všechny naše výkony pečlivě měřit a sledovat. Prozradíme vám, jaké jsou naše vytyčené cíle a proč jsme se jich rozhodli dosáhnout.

Challenge accepted!

Stejně jako většina z vás mám sedavé zaměstnání, což není pro lidské tělo dvakrát ideální. Dlouhé vysedávání před monitorem si logicky vybralo svou daň a na postavě to začalo být nebezpečně znát. Rozhodl jsem se proto využít potenciálu dnešní techniky a připravit pro vás seriál „Jak chytře zhubnout a získat formu“, kde vyložím všechny karty na stůl. Kromě toho se pokusím najít odpověď na otázku, zda všechny ty fitness aplikace a gadgety mají skutečně smysl a dokážou uživatele dostatečně motivovat.

mio_slice_outform_03

Jelikož nejsem žádný expert na výživu a sport, rozhodl jsem se na celou věc podívat skrze chytrý telefon, mobilní aplikace a další příslušenství. Technologie tu jsou přeci od toho, aby nám pomáhali, tak proč jich nevyužít k lepší postavě a získání fyzičky. Základním pilířem mého fitness setupu se stane iPhone 7 Plus (recenze), který mi prozradí, kolik jsem toho ušel, jak dobře spal, kolik spálil kalorií, jestli náhodou místo tuku nespaluji svaly a spousty dalších užitečných informací. K tomu mi samozřejmě nebude stačit pouze iPhone, ale bude nutné přizvat další elektronické asistenty.

5 měsíců s iPhone 7 Plus (Jet Black). Stálo za to těch 30 tyček?

Je tomu zhruba pět měsíců, kdy jsem poprvé zapnul iPhone 7 Plus. Osobně to považuji za dostatečně dlouhou dobu na to, abych naplno poznal všechny jeho kladný i stinný stránky. Ačkoli iPhone 7 Plus patří mezi absolutní špičku, rozhodně není bez chyby. okud nepatříte mezi Apple maniaky a neprahnete po tom nejlepším, nemá cenu nad jeho pořízením přemýšlet.

Velmi důležitou roli v experimentu zahraje chytrá váha iHealth CORE HS6 zvládající měřit 9 tělesných charakteristik. Prostřednictvím aplikace iHealth MyVitals se snadno dozvíte hmotnost, procento tělesného tuku, index BMI, celkovou beztučnou hmotu, svalovou hmotu, objem vody v těle, kostní hmotu a poměr vnitřního orgánového tuku. Třešničkou na dortu je doporučení denního příjmu kalorií podle nastaveného cíle. S ohledem na přesnost a spolehlivost měření je váha navíc certifikována jako zdravotní zařízení.

ih-bilancia-hs6-02

O měření sportovních výkonů se postarají Apple Watch a doprovodné aplikace, které si představíme v dalším díle našeho seriálu. Samotné hodinky asi není třeba nikterak zásadně představovat a proto se hodlám soustředit pouze na poznatky z používání konkrétních aplikací.

apple-watch-series-2-2

Speciálním hostem seriálu „Jak chytře zhubnout a získat formu” se stane náramek Mio Slice monitorující denní aktivity, spánek a srdeční tep. Mio Slice působí na první pohled jako obyčejný fitness tracker, nicméně opak je pravdou. Výrobce se při vývoji zcela distancoval od klasických metrik velících nachodit alespoň 10 000 tisíc kroků denně a vyvinul vlastní systém spolupracující s aplikací Mio PAI 2. Informace o tom, jak moc či málo se hýbete dostáváte formou PAI (Peronal Activity Intelligence) skóre, které staví na ojedinělém výzkumu HUNT.

mio_slice

Norští vědci 25 let sledovali 45 000 respondentů z hlediska aktivity a dalších faktorů ovlivňujících celkový vliv na zdraví a dlouhověkost. Na základě obrovského množství získaných dat se podařilo vyvinou propracovaný algoritmus, který se flexibilně přizpůsobuje každému uživateli a jeho životním stylům. V kostce jde o to, udržet PAI skóre nad hranicí 100 bodů za posledních sedm dní.

Posledním do party chytrých pomocníků se zařadila sportovní láhev Moikit Gene. Ta disponuje funkcí přesného měření hydratace, kterou můžete sledovat buď na samotné láhvi (má vlastní LCD) nebo v mobilní aplikaci.

mokit_gene_all_colours_1_1_1

A nyní k stanoveným cílům. Moje startovní parametry zní: 30 let, 183 cm výška, 82,8 Kg, 17,3 % tělesného tuku a 68,5 Kg svalové hmoty. Představa finální mety má podobu snížení tělesného tuku k hranici 12 % a zvýšení podílů svalové hmoty vůči celkové hmotnosti, kterou bych rád stáhl těsně pod 80 Kg. Neočekávám, že půjde o procházku růžovou zahradou, ale i tak pevně věřím, že kombinace lidské vůle a moderních technologií nakonec přinese kýžené ovoce.

ihealth_start

Na co se můžete těšit v dalším díle?

V dalším díle se zaměříme na reálné zkušenosti z používání chytrého příslušenství a fitness aplikace. Počítat můžete s prvními výsledky mého snažení a poznatky z přechodu na odlišný typ stravování. Ostatně jídelníček je z pohledu zdravého životního stylu stěžejním pilířem a proto mu budeme věnovat zvýšenou pozornost v každém díle našeho seriálu.

Štítky

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

8 Komentáře

  1. Aneb jak se nechat otravovat a rušit při sportování hromadou pitomostí, které k němu vůbec nepotřebujete 😀

    Kašlete na přiblblé nic neříkající indexy, osobní trenéry elektronické či živé, a běžte si prostě vyčistit hlavu oblíbeným sportem kdykoliv jen to jde 😉

    1. Hezký den, Jakube,
      zda tě budou technologie otravovat či nikoli závisí na jejich nastavení. Ostatně této problematice se chci věnovat v některém z dalších dílů seriálu. 😉

  2. Po chytré váze pokukuju už delší dobu. Jsem tedy zvedavý na zkusenosti. Ja osobne pouzivam Fitbit a urcite me neotravuje. Naopak me donutil se aspon trochu hybat takze vliv na me ma urcite pozitivni.

    1. Nerad bych předbíhal, ale váhu od iHealth mohu s klidným svědomím doporučit. Součástí seriálu budou i samostatné recenze. Pokud tedy stále váháte, určitě si počkejte na pokračování. 😉

      Fitbit patří mezi stálice v oblasti fitness trackerů a pokud vás jen trochu donutil ke zvýšené aktivitě, svůj účel plní dobře. 🙂

  3. Těmto pitomcům, co se nám snaží vnutit tyto nesmysly nabízím léčebnou kůru (zocelí se a ještě ušetří): 14 denní cvičení zadarmo v mém fitku, a to stále dokola: dřepy s činkou za hlavou bez podložky, hrazda široký úchop, bradla a kliky úzký úchop. Garantuji, že Vám z mozku „vytečou“ tyto debiloviny a budete se cítit jako znovuzrození…

    1. Dobrý den, Pavle,
      nikdo nikomu nic nenutí, právě naopak. V článku několikrát zmiňuji, že jde zároveň o experiment, jehož účelem je zjistit, zda moderní technologie skutečně dokážou člověku pomoci s dosažením cílů a nabudit ho ke zvýšené pohybové aktivitě.

      Sice nejsem žádný fitness profíky, ale ani nepatřím mezi naprosté zelenáče, kteří neví jak vypadá činka nebo silový trénink… 😉 Pokud máte s cvičením hlubší zkušenosti a budete mít náladu a chuť, ozvěte se na admin(zavináč)ceskymac.cz . Můžeme dát hlavy dohromady a do dalšího dílu připravit pár tipů do začátku. 😉

  4. Super nápad a těším se na další díl. Obzvlášť na pokroky, sám totiž čelím vlastni výzve, kterou jsem si dal 1. Ledna 🙂 Aktivitu sice měřim primitivním náramkem od Xiaomi ale i tak mě motivuje k tomu abych si udělal cestou domu alespon o trochu delší prochazku a ušel stanoveny počet kroků 🙂 Osobne bych ocenil tipy a zkusenosti s appkama na behani a plavani

    1. Dobrý den, Marku,
      děkujeme za pozitivní reakci a budeme se snažit vás (a hlavně sebe) nezklamat. Vámi zmiňovaný Xiaomi MiBand jsem také používal a na základní trackování aktivit bohatě stačí. Jeho největší nevýhodou je absence snímače srdečního tepu. V dalším díle se chci podívat na několik sportovních aplikací a vypíchnout jejich přednosti/nedostatky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close