Novinky

Audi se připravuje na snížení výroby modelu e-tron. Na vině jsou baterie od LG

Masová produkce elektromobilů se ukazuje jako velmi hutné sousto i pro takové matadory, jakým je německé Audi. To sice již začalo s výrobou v bruselské továrně, ovšem podle nejnovějších zpráv to vypadá, že musí citelně zasáhnout do předem nastavených plánů. Na vině je problém v části dodavatelského řetězce, který je zodpovědný za dodávky bateriových článků. Audi odebírá akumulátory od divize LG Chem, která však nepříjemně zvýšila dodací lhůty na 6 až 7 měsíců.

LG Chem je významným dodavatelem lithium-iontových akumulátorů pro řadu automobilek jako je Mercedes-Benz či Volkswagen Group. Většina automobilových gigantů má v plánu vybudovat si vlastní továrny na výrobu baterií. Dokud se tak ovšem nestane, všichni odběratelé budou odkázáni na milost LG Chem. Bruselské noviny na toto konto uvádí, že společnost LG využívá své pozice tím, že navyšuje ceny a prodlužuje dodací lhůty.

V případě Audi se problémy promítnou ve snížení očekávané produkce modelu E-Tron o 10 000 kusů. V řeči konkrétních čísel to znamená 45 tisíc vyrobených E-tronů za letošní rok – tedy alespoň za předpokladu, že se neobjeví další problémy. Na povrch totiž probublávají informace, že Audi E-Tron trápí řada bolístek. Kromě drobnějších problémů se softwarem jde především o podprůměrný dojezd na jedno nabití, který má být dle tvrzení výrobce více než 400 kilometrů.

Zdroj
theverge

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

4 Komentáře

  1. Problémy elektromobilů se ještě budou stupnovat a naštvanost zákazníku jen ukáže že cesta skrze elektromobily je velmi problematická a představte si kdyby všichni výrobci chtěli vyrábět elektromobily tak se trh s nima brzy zhroutí a čekačky budou ještě delší a dojezdy auta o kus kratší než deklaruje výrobce a 400 km je až až ořehnaný údaj jelikož v praxi to není ani 200 km a 24 hodin nabíjení odradí nejednoho zájemce. .Jelikož dojezdy po městě jsou maximálně 150 km a mimo měasto se pohybujou okolo 250 – 350 km a to musíte jezdit po rovinkách ale kdo chce zažít očistec na silnici a trvalé psychycké problémy at si koupí za 1a půl milionu alektromobil a spláče nad nákupem a nedostatek dobíjecích stanic udělá z elektromobilu nepotřebnou a neprodejnou věc

    1. Stando prosim te dojezdy po meste 150km s Teslou? Dobijeni 24hod proboha, sednete si nekdy do tesly,at neplacate takove kraviny

  2. POkud všechna auta budou elektrická tak lithium a kobalt dojde v roce 2035.Pak se bude jezdit zase na koni nebo co!Je jasný,že ele. auta jsou jen drahý nesmysl.Budoucnost je plyn,asi vodík.Rozhodně není budoucnost tahat v autě půl tunovou baterii,která má v zimě poloviční kapacitu a po 10 letech je baterie k ničemu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button