AktualityNovinky

Apple prodal za čtvrt roku téměř 4 miliony hodinek, na první místo to ale nestačí

Apple Watch jsou už v prodeji řadu měsíců, přesto ale jejich tvůrce do dnešního dne nevydal jediné prohlášení s konkretními čísly. A když je Timovi Cookovi podána otázka na toto téma, obvykle se ošívá, jak jen to jde. Nyní ale marketingová agentura IDC zveřejnila svou analýzu trhu s nositelnou elektronikou, díky které se můžeme podívat, jak si nejprodávanější chytré hodinky a náramky nejspíše stojí. Celý segment podle těchto dat čítá celkem 21 milionů smartwatch, které byly expedovány ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

IDC-Q3-2015-Wearables

Překvapivě ale může působit fakt, že Apple Watch nejsou nejprodávanější ve své kategorii. A není to dokonce ani Samsung, na kterého tentokrát nezbylo místo ani v první pětce. První místo totiž obsadily výrobky společnosti Fitbit, která se na rozdíl od Applu zaměřuje spíše na zařízení vhodná pro sporty. Druhé místo poté patří s 3,9 miliony prodanými kusy Applu, bronz bere čínské Xiaomi  následováné Garminem.

Na rozdíl od ostatním jablečných produktů se ale tyto hodinky netěší jinak závratnému růstu. Oproti minulému čtvrtletí totiž jejich prodeje vzrostly jen decentně. Konkrétně se jednalo o růst o tři sta tisíc kusů. Co se týče rozdělení trhu, zaostává Apple se svým podílem 18,6 % za prvním Fitbitem o necelá 4 procenta.

 Zdroj

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button