Apple spustil studii zaměřenou na vývoj chytrých brýlí. Od zaměstnanců chce znát jejich názor

- Apple začíná vyvíjet chytré brýle pro rozšířenou realitu
- Od zaměstnanců chce získat zpětnou vazbu
- Interní studie má zahrnovat testování již dostupných produktů
Apple údajně zkoumá další způsoby, jak k uživatelům dostat obsah pro virtuální a rozšířenou realitu. Alespoň tak to vyplývá ze zprávy agentury Bloomberg, která odhalila, že společnost Apple odstartovala novou interní studii zaměřenou na vývoj chytrých brýlí.
Apple chce vědět, co si jeho zaměstnanci myslí o náhlavních soupravách. Tato iniciativa má interní název “Atlas“ a měla začít minulý týden, kdy zaměstnanci obdrželi požadavek na zpětnou vazbu a názor na chytré brýle. Skupina zodpovědná za tento výzkum napsala vybraným kolegům, v němž údajně potvrdila, že firma pracuje na vývoji nového produktu ze segmentu brýlí pro rozšířenou realitu.
Funkční koncept chytrých brýlí Meta Orion
Součástí interní komunikace měla být také výzva k připojení do uživatelské studie, která bude čerpat ze zkušeností s aktuálně dostupným produkty na trhu. Apple dlouhodobě razí strategii interních výzkumů, které upřednostňuje před zpětnou vazbou od zákazníků. Děje se tak z pochopitelného důvodu, jelikož tento systém poskytuje lepší utajení vývoje nových zařízení.
Zároveň to není poprvé, co slyšíme, že Apple pracuje na vývoji chytrých brýlí. Na druhou stranu to vypadá, že tato myšlenka teprve dozrává a cesta k reálnému produktu bude poměrně zdlouhavá. Je však otázkou, zda vývoj neurychlí současná situace, kdy společnosti jako Meta a další stihly uvést své první produkty na trh. Apple sice už nějakou dobu nabízí svůj headset Vision Pro, ovšem není žádným tajemstvím, že velký úspěch s ním rozhodně nezaznamenal.
Vision Pro je v porovnání s konkurencí mnohem dražší a ani přes značné benefity nedokázal vyvolat dostatečně silný zájem. Zřejmě proto se v Applu rozhodli přehodnotit dosavadní stanoviska a začínají přemýšlet o další iteraci. Ta by měla být subtilnější a především levnější, což by jistě přilákalo mnohem širší publikum potenciálních zákazníků. A asi netřeba dodávat, že pokud má nová platforma uspět, potřebuje krom vývojářů také dostatečně silnou uživatelskou základnu, kterou si headset Vision Pro nedokázal doposud vybudovat.
Osobně jsem toho názoru, že chytré brýle budou pro běžné uživatele mnohem atraktivnější než masivní heaset, jako je Vision Pro. V prvé řadě jde o to, že brýle jsou na nošení mnohem pohodlnější a lze je tím pádem používat delší dobu. Zároveň nepůsobí tak rušivě a pro okolí jde o přirozenější formu, která nebudí takový rozruch.
Jak segment s headsety a brýlemi pro virtuální & rozšířenou realitu vnímáte vy? Dejte mi vědět v diskuzi.