Na amerických stránkách společnosti Apple se nedávno objevil nový banner zobrazující červený kříž. Kampaň kterou Apple rozjel spolu s organizací Červený kříž si klade za cíl vybrat finanční prostředky na boj s uprchlickou krizí, která zmítá světem. Darovat finanční prostředky lze jednoduše skrze obchod iTunes. Přispět můžete částkou 5, 10, 25, 50, 100 nebo 200 dolarů. Vybrané příspěvky poté červený kříž rozdělí do nejvíce postižených zemí, tedy Sýrie a Afgánistánu, některé prostředky ale také poputují přímo do Evropy. Agentura Reuters také přinesla vyjádření samotného Tima Cooka. “Apple je pevně rozhodnutý prosazovat lidská práva napříč světem. Doufáme, že námi organizované sbírky pomohou potřebným.” Sdělil Tim Cook agentuře Reuters.
Není to poprvé, kdy se Apple ke zásadním světovým problémům postavil se společenskou zodpovědností. Již v minulosti bylo možno stejným způsobem přispět na zemětřesení v Nepálu nebo tsunami v Japonsku. My evropané bohužel nemáme možnost přispět. K zaslání finančního daru je totiž nutno mít americký Apple ID. Apple nám jednoznačně ukazuje, že problémy se dají řešit, a že se mají řešit ihned v místě vzniku. My běžní zákazníci se tohoto přístupu můžeme jen poučit.