Apple musí vrátit peníze uživatelům s předplaceným tarifem iCloud za porušení smluvních podmínek
Při založení Apple ID dostává každý uživatel zdarma 5 GB úložiště na cloudové službě iCloud. Ve většině případů si však lidé potřebují zálohovat všechna svá data jako jsou například fotky, videa a další soubory, na což takto malý prostor samozřejmě nestačí. Proto je zcela běžné, že uživatelé přechází na tarif s vyšší kapacitou úložiště a následně platí měsíční poplatek.
Díky skupinové žalobě ze strany uživatelské základny byl Apple donucen souhlasit s vyrovnáním, které činí 14,8 milionů amerických dolarů. Při potvrzování smluvních podmínek je totiž udáváno, že vaše data budou uložena pouze na serverech Applu, nikoliv u třetích stran. Právě tato podmínka byla údajně porušena a daná částka se má rovnoměrně rozdělit mezi uživatele na základě množství utracených peněz. Na toto vyrovnání mají ale nárok pouze obyvatelé Spojených států amerických, kteří si iCloud platili v době od 16. září 2015 do 31. ledna 2016. Zákazníci z České a Slovenské republiky tedy mají bohužel smůlu.
Ačkoliv Apple souhlasil s vyrovnáním, tak trvá na tom, že neudělal nic špatného a popírá jakékoliv porušení podmínek spojených se službou iCloud. Tento postoj je tedy trochu zvláštní a není zřejmé, zda k uložení dat na jiné servery došlo či nikoliv, jelikož nikdo ze zástupců společnosti neprozradil bližší informace. Více informací bychom se měli dozvědět až 4. srpna, kdy se koná schvalovací řízení.