Apple má nejvíce loajální uživatele. 90 procent neuvažuje o jiné značce. Samsungu naopak věrní ubývají
Jednou z věcí, na kterou si v Applu nemohou stěžovat, je loajalita zákazníku. Že je firma Apple učebnicovým příkladem bravurně vybudovaného marketingu, nejspíše není potřeba příliš zdůrazňovat. Stačí se zeptat průměrného teenagera, jaký by si přál telefon. A nejen jeho. Pokud se lidem tento veskrze materialistický sen vyplní, pravděpodobně jej nevystřídá zklamání. Průzkum provedený agenturou SellCell totiž ukázal, že majitelé iPhonů patří mezi ty nejspokojenější.
Necelých 92 procent z nich je totiž odhodláno pořídit si jako příští smartphone opět iPhone. To je dokonce o procento a půl více než ve stejném měření před rokem. Propadla se naopak loajalita majitelů Samsungů. Zde je připraveno koupit si příští model od stejné značky 74 procent současných uživatelů. Před rokem to přitom bylo 84 procent. To už je pro Samsung citelný propad.
SellCell se také ptal na důvody, proč lidé hodlají setrvat u stejné značky, nebo ji naopak opustit. I zde jsou sesbírané údaje zajímavé. 65 procent aktuálních vlastníků iPhonu totiž odpovědělo, že s tímto přístrojem nikdo neměli žádný problém a tudíž nemají důvod o jiné značce uvažovat. Pětina řeší problém, který je typický pro lidi, kteří od Applu vlastní více zařízení. Cítí se totiž uvězněni v ekosystému. Desetina pak jako hlavní důvod uvádí, že přechod na Android vidí jako příliš komplikovaný. A 8 procent prostě nechce změnu.
Naopak lidé, kteří od Applu hodlají utéct ke konkurenci nejvíce jako důvod uváděli lepší parametry androidích smartphonů. A nutno podotknout, že v mnoha případech mají jistě pravdu. Menší část poté hodlá změnit značku kvůli líbivějšímu designu konkurenčních zařízení. Polovina z nich přitom plánuje přejít k Samsungu nebo ke Google Pixel. Naopak současní majitelé Samsungu u přístroje od Applu obdivují důraz značky na soukromí uživatelů a čtvrtina si myslí, že iPhone toho za dané peníze prostě nabízí více.