AirPods jsou suverénně nejprodávanější sluchátka na světě. Konkurence pouze sbírá drobky po Applu
Apple sice přišel o druhou příčku v globálních dodávkách smartphonů, přesto má důvod stále slavit. V segmentu bezdrátových sluchátek patří suverénně mezi absolutní špičku, alespoň co se týče objemu prodaných kusů. Toto tvrzení vychází z nedávno publikovaných výsledků společnosti Counterpoint Research, která vypracovala zajímavou statistiku.
Ve třetím čtvrtletí letošního roku si Apple připsal 45% podíl na trhu s bezdrátovými sluchátky. Nekompromisně tak rozdrtil své největší konkurenty, jejichž podíl se pohybuje v řádu jednotek procent. Abychom byli konkrétní, druhé místo náleží společnosti Xiaomi (9 %), které dýchá na záda jihokorejský Samsung s 6% podílem.
Vzhledem k tomu, že mezi červencem a zářím se prodalo celkem 33 milionů bezdrátových sluchátek, tak téměř 15 milionů z nich neslo logo Applu. Pro úplnost je důležité zmínit, že tato čísla nezahrnují prodeje dceřiné společnosti Beats, která patří pod křídla Applu.
Podle dosavadních odhadů to vypadá, že trh s bezdrátovými sluchátky i nadále poroste. Lze tedy očekávat, že o svůj díl koláče se začnou hlásit také další hráči v čele s firmami, jako je Mircosoft či Amazon. To ostatně může v budoucnu ještě zamíchat rozložením tržního podílu v neprospěch aktuálně vedoucího Applu.
Ačkoli se na internetu neustále objevují nejrůznější srovnání AirPods s konkurenčními modely, které mnohdy jablečná sluchátka válcují, na poptávku to nemá evidentně takový vliv. U konkurence možná dostanete o něco lepší kvalitu zvuku a výdrž, ovšem ve prospěch AirPods hrají benefity, které u ostatních sluchátek nedostanete. Jde především o vypiplané párování a maximálně intuitivní ovládání. V konečném důsledku AirPods nabízí mnohem vyváženější mix vlastností, kterými dokážou své rivaly snadno přebít.