Velké bankovní instituce nevěří v úspěch Apple Card. Vysmívají se filosofii jablečné kreditky
Už nějakou dobu víme, že Apple chystá svou vlastní kreditní kartu. Nové informace pocházející ze serveru CNBC říkají, že cupertinská společnost jednala o vývoji karty hned s několika bankovními institucemi.
Starší zprávy tvrdí, že všechny instituce nejednaly ohledně vývoje karty dostatečně rychle, a právě Goldman Sachs se spolupráce zhostila jako první. Server CNBC ale uvedl, že se ostatní obávaly výnosů jablečné kreditky. Citigroup byla v pokročilé fázi jednání se společností Apple, podle některých ale začala o smyslu investice do produktu pochybovat.
Vše nakonec dopadlo tak, že roli partnera přijala společnost Goldman Sachs. To, že ostatní instituce v nový jablečný produkt nevěří natolik, aby měly zájem spolupracovat na jeho vývoji, dokazuje i následující vyjádření, za kterým stojí konkurence Goldman Sachs. „Jestli tenhle produkt bude někdy vynášet, máte u mě pivo,“ stojí ve vzkazu pro zaměstnance Goldman Sachs.
Příčina obav o ziskovost pramení především z toho, že Apple slibuje bezplatné vedení karty, bez jakýchkoliv poplatků. Společnostem se dvakrát nezamlouvají ani nové softwarové funkce Applu, které zjednodušují platby a upomínají na včasné placení a podobně. Velcí vydavatelé karet totiž profitují z toho, že spotřebitelé upadnou do dluhů a zůstanou tam. I přesto je zájem o kreditní kartu velkým byznysem amerických bankovních společností. Statistiky ukazují až na 113 bilionů dolarů za rok 2018, které byly zákazníky utraceny v rámci těchto služeb.
Nová Apple karta byla představena v březnu tohoto roku a vzbudila velký ohlas. Na americkém trhu by se měla objevit už v letních měsících. Kdy se ale dostane i na evropské trhy, to zatím není vůbec jasné.