Když Apple představil zlatou variantu iPhonu, mnoho z nás si myslelo, že hlavním důvodem pro rozšíření barevné palety se staly ženy, pro které je tento odstín atraktivnější, než například černá či stříbrná. Tim Cook však pro čínskou mutaci deníku Bloomberg BusinessWeek prozradil, že Apple se k tomtu kroku odhodlal kvůli čínským zákazníkům, u nichž je zlatá barva nesmírně populární. Možná si nyní říkáte, proč společnost věnovala takovou pozornost právě Číně. Vysvětlení je více než prosté.
Tento asijský region je pro Apple druhým největším trhem po USA, kde za posledních dvanáct měsíců zaregistroval 70% růst výnosů z prodeje jablečných telefonů. Apple to přisuzuje větším displejům u aktuálních modelů iPhone 6 a iPhone 6 Plus. Výrobce se nebojí dávat jasně najevo, že Čína je nesmírně důležitá pro budoucí růst společnosti a proto se snaží co nejvíce pochopit potřeby zdejších uživatelů. Není proto divu, že došlo k rozšíření barevné nabídky jeho produktů, na základě estetických potřeb čínských zákazníků. Ostatně tento přístup je naprosto logický a pouze reaguje na přání cílové skupiny.
Tim Cook v rozhovoru také dodal, že hodinky Apple Watch se staly v Číně nesmírně populárním zařízením, které je z pohledu vývojářů oblíbenější, než tomu bylo při uvedení první generace iPadu.
zlatá barva se tváří jako luxusní kousek, jenže asi jen pro ženy. přemýšlím nad koupi ipad air 2 a iphone 6 a rad bych sladil do jedné barvy..zlatá je vyborná ale pusobí asi až moc žensky ael asi do toho stejně pujdu 😀
No mě se zlatá na Applu absolutně nelíbí, je vidět, že to fakt dělali pro čínany. Sem zvědavej, kdy udělaj něco pro nás evropany. :-/ Je ale fakt, že zlatá se ženskejm fakt líbí.