Skládací iPhone a iPad. Co o nich zatím víme?
O iPhonech a iPadech s ohebnými displeji se hovoří už dlouho a výrobců, kteří svá skládací zařízení již uvedla na trh, je čím dál více. V tomto směru je asi nejviditelnější Samsung, který aktuálně prodává již čtvrtou generaci telefonů Galaxy Flip a Galaxy Fold. Jak to tedy vypadá s potenciálními ohebnými telefony a tablety ze stáje Applu?
Dle nejnovějších zpráv kalifornský gigant už delší dobu pracuje na prototypech těchto skládacích telefonů a tabletů. Uvedení na trh se však v nejblližší době stále nechystá. Slova analytiků Ming-Chi Kua a Rosse Younga hovoří o tom, že pokud vůbec někdy ohebná zařízení Apple představí, bude to nejdříve v roce 2025. Zároveň tvrdí, že Apple interně testuje více druhů prototypů a o něco blíže k uvedení má ohebný iPad, který má být podobný již zmíněnému Samsung Galaxy Foldu. Skládací iPad by měl na trhu vyplnit mezeru mezi iPhony a klasickými iPady, a být jakýmsi mezistupněm mezi oběma zařízeními. Kuo se také nechal slyšet, že má mít narozdíl od konkurence konstrukci vyrobenou z uhlíkových vláken, díky kterým bude výrazně lehčí a odolnější. Ross Young zase v loňském roce vypustil informaci, že Apple jedná se svými dodavateli o dodání 20palcových ohebných displejů, pro interní účely a vývoj skládacího notebooku.
Společnost CCS Insight také tvrdí, že zařízení tohoto typu z dílny Applu bude mít cenovku okolo 2 500 dolarů. To je výrazně více, než stojí současné iPhony. Na druhou stranu se jedná o částku o něco málo vyšší, než za kterou se prodává Samsung Galaxy Fold 4. Ten dnes pořídíte za 1 799 dolarů, u nás v základní verzi za cca 38 000 korun.
Obecně lze říci, že ohebné dotykové displeje ještě v dnešní době nejsou úplně dotažené k dokonalosti. To je dle mého názoru hlavním důvodem, proč Apple s jejich uvedením do komerčního využití stále čeká. Asi nikdo neočekává skládací iPhone s rýhou na displeji v místě ohybu. Uvidíme, kdy a zda vůbec se iPhonu ve tvaru pudřenky nebo iPadu ve stylu knížky dočkáme. Třeba Apple překvapí a vymyslí vlastní originální řešení, které se bude lišit od zbytku konkurence.