Novinky

Rozšířená realita jako výmysl posledních let? Nesmysl, Siemens využíval její principy už v roce 2003

V posledních letech zažívá nebývalý boom takzvaná rozšířená realita, což je technologie, která na první pohled vypadá velmi vyspěle. Skutečný rozmach rozšířené reality umožnil až výkonný hardware a vynikající snímače fotoaparátů dnešních smartphonů. Samotný koncept rozšířené reality je ale s námi déle, než se zdá. Možná si vzpomínáte na starou dobrou Nokii N95 z dob, kdy tato finská značka neohroženě vládla světu mobilních technologií. Právě na tomto telefonu bylo možné zahrát si hru, o které můžeme směle prohlásit, že využívá principy rozšířené reality.

V poměrně jednoduché hře bylo cílem pozabíjet co nejvíce komárů. Vtip byl však v tom, že jako pozadí využívala hra obraz z hlavního fotoaparátu. Tedy rozšířená realita jak vyšitá. Nokia N95 však ani zdaleka nebyla prvním telefonem, který tuto hru podporoval. Samotný autor článku si totiž přesně takovou hru zahrál už zhruba ve třetí třídě základní školy, kdy vrchol mobilních technologií představoval Siemens SX1.

Vše, co potřebujete vědět o revolučním iPhonu X

Samozřejmě, že s fotoaparátem, jenž dosahoval mocného maximálního rozlišení 640×480 pixelů hráč jen odhadoval, zda je ten šedý flek v pozadí opravdu pohovka, základy pro dnešní technologie ale byly položeny už tehdy. Ani Apple neobjevil rozšířenou realitu až s loňskou mánií hry Pokémon Go, už zmíněná hra MOSQUITOES byla totiž v AppStoru ke stažení už i pro iPhone 3G. I samotný pojem rozšířená realita byl, jak dokazují dobové články, známý už v roce 2003 s představením Siemensu SX1.

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button