Novinky

Raději začněte šetřit. Apple se plánů na vlastní elektromobil ještě nevzdal

Myšlenka automobilu nesoucího logo nakousnutého jablka škádlila Apple ještě v dobách, kdy u kormidla stál Steve Jobs. Na jeho popud vzniklo několik různých studií a designových cvičení, které nakonec zůstaly pouze na papíře. Zatímco na poli spotřební elektroniky si Apple mohl a stále může dovolit téměř cokoli, v automobilovém segmentu je situace opačná. Své by o tom mohl vyprávět Elon Musk, jehož Tesla nemá ani po několika letech vyhráno.

V jednu chvíli se internetem nekontrolovatelně šířily spekulace o projektu Titan, který dával jistou naději, že “Apple Car“ je téměř za dveřmi. Postupem času však vyplulo na povrch, že v Cupertinu si evidentně ukousli moc velké sousto. Na světě existuje pouze malá hrstka lidí, která zná skutečný důvod toho, co vedlo k ochlazení vývoje a jeho následné odsunutí na vedlejší kolej. Část spekulací hovořila o neúspěšných jednáních s klíčovými partnery a interními spory.

Je veřejným tajemstvím, že po rozpuštění velké části týmu se Apple začal soustředit pouze na výzkum autonomního řízení za pomoci vlastní flotily automobilů značky Lexus. Nově to ovšem vypadá, že společnost na projekt přeci jen nezanevřela a chystá jeho oživení.

Na Apple Car bude pracovat inženýr z Tesly

Do Applu se totiž vrací Doug Field, který od roku 2013 pracoval pro Teslu a dohlížel na výrobu Modelu 3. S touto zprávou jako první přišel John Gruber, který na svém blogu prozradil ještě několik dalších informací. S odvoláním na kontakty uvnitř Applu uvedl, že Field bude na projektu Titan spolupracovat Bobem Mansfieldem. Slibně zní také fakt, že Apple rozšiřuje svůj vozový park, na kterém testuje vlastní technologická řešení pro autonomní řízení. Další zveřejněné dokumenty navíc odhalily, že k informacím o projektu Titan má přístup několik tisícovek zaměstnanců, což nepřímo vypovídá o jeho významu.

Odborná veřejnost se domnívá, že Apple se nakonec svých ambic nevzdal a potají připravuje vlastní elektromobil. Aby Apple dokázala v automobilovém světě prorazit, musí přijít s něčím opravdu extra. Vývoj automobilu je nesmírně komplexní disciplínou, která kromě ohromného množství peněz vyžaduje specifické zkušenosti. Ty Applu pochopitelně schází, a proto mu nezbývá nic jiného, než do týmu nabrat ty nejlepší mozky, jaké automobilový průmysl nabízí. Jistou dávku naděje na úspěch lze spatřit v široké základně fanoušků, kterých má Apple několik milionů po celém světě. Je ovšem otázkou, jaké procento z nich je natolik bonitní, aby si mohlo dovolit produkt, jehož cena se bude pohybovat v docela jiných cenových hladinách.

Štítky

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close