První dojmy z Xiaomi SU7 Max: prolezl jsem si čínský sporťák nad kterým žasne celý svět

Elektromobilita je jasně daný trend, o němž v dnešní době snad už nikdo nepochybuje. Pro tradiční automobilky to však představuje solidní výzvu, jelikož přechod ze spalovacích motorů se ukazuje jako mnohem složitější, než by se mohlo na první pohled zdát. Elektromobil se od naftu či benzin pohánějící automobil pohledově příliš neliší, ovšem oba zástupci využívají zásadně odlišné platformy. To zároveň otevřelo dveře novým značkám, které navíc nejsou svázány vlastní historií a mohou si tak dovolit mnohem odvážnější přístup. Nejpatrnější je to v Číně, kde v posledních několika letech vznikají nové automobily jako houby po dešti. Do stejné kategorie se řadí také Xiaomi se svým elektromobilem SU7 (Max), které jsem si mohl staticky vyzkoušet v rámci pražského eventu Redmi.
Nebudu chodit okolo horké kaše a rovnou se přiznám, že Xiaomi SU7 umí na člověka udělat vážně dojem. Design sice nezapře svou inspiraci křivkami typickými pro Porsche, ale rozhodně nejde o nic, co by na člověka křičelo bezostyšnou kopírkou. Možná spíš než Porsche mi Xiaomi SU7 (Max) připomíná Alpine A110, které má podobný tvar bočního profilu. Do určité míry za to může také modrý odstín laku, který vozu sluší mnohem víc než stříbrná metalíza, kterou byl opatřen druhý vystavovaný vůz.
Privátní teleport za 700 tisíc
Jestli něčím Xiaomi SU7 Max dokáže jednoznačně zaujmout, jsou to jeho jízdní parametry. Však posuďte sami – výkon 495 kw, 800 nm kroutící moment a zrychlení (nebo spíše teleport?) z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy. Jen považte, tyto parametry byly ještě nedávno vyhrazeny pouze těm nejvýkonnějším sporťákům s původem ze severní Itálie. A nyní to dostáváte ve voze, který má celkový objem obou zavazadlových prostorů přes 600 litrů a v domovské Číně jeho cena startuje na přibližně 700 tisících.
Jak je na tom Xiaomi SU7 s kvalitou interiéru a čím dalším na mě tento čínský elektromobil zapůsobil? To vám prozradí moje další video, v němž se krom jiného otírám o pár otázek spojených s konkurenceschopností evropských automobilek. Pro další videa s technologickou tématikou se nezapomeňte přihlásit k odběru mého YouTube kanálu. Zároveň nezapomeňte Český Mac sledovat také na Instagramu, kde najdete další zajímavý obsah včetně toho ze zákulisí jeho tvorby.
Nechápu jak někdo může opěvovat el. věci z komunistické Číny, kde nic nevymysleli, ale vše jen zkopírovali nebo lépe spíš ukradli.