Články

První dojmy z Apple TV+: snad nám Apple ten rozpačitý start vynahradí

Apple prvním listopadovým dnem spustil službu Apple TV+, kterou na svých prezentacích uváděl jako revoluci v oblasti televizní zábavy. Popravdě řečeno bylo od počátku docela zřejmé, že kalifornská společnost ve skutečnosti nastupuje do stále zrychlujícího vlaku, který uvedl do pohybu Netflix. Také Apple tedy chtěl svým uživatelům nabídnout prostor, kde za měsíční poplatek dostanou přístup k rozsáhlé galerii filmů a seriálů. Stejně jako Netflix nebo HBO, nechtěl Apple zůstat pozadu ani s vlastní produkcí. Proto vám poslední více než rok přinášíme zprávy o tom, jak pod taktovkou společnosti, kterou jsme doposud označovali jako výrobce výpočetní eletroniky, vznikají vlastní seriály. 

Klíčem k úspěchu bude široká nabídka obsahu

Očekávaní tedy byla značná. Konkurence na poli streamovacích platforem je totiž obrovská. Apple očividně sází na neuvěřitelně širokou uživatelskou základnu, jež čítá okolo jedné miliardy lidí. Zůstává ovšem otázkou, jakou roli bude masivní rozšíření Apple produktů po světě hrát roli. Každý majitel iPadu nebo MacBooku si totiž stejně jednoduše jako Apple TV+ může aktivovat také Netflix nebo například HBO Go. V konečném důsledku tedy všechno stojí a padá na jednom jediném faktoru – nabídka obsahu. 

Netflix nabízí velmi rozsáhlou knihovnu filmů, z jeho vlastní dílny pochází seriálové hity jako například House of Cards nebo Narcos a za roky na trhu si vydobyl pověst průkopníka. Stačí si jen uvědomit, že každá další služba je velmi často nazývána prostě jako “konkurent Netlifxu” a nebo “něco jako Netflix, jenom je to od Applu”. Nabídka filmů a seriálů u HBO už tak bohatá není, slavná televizní společnost však umí diváky strhnout především seriálovými senzacemi jako například Hra o trůny nebo Černobyl. 

Na Apple TV+ toho zatím moc nenajdete

A jak si ve srovnání s konkurenty, které můžeme právem považovat jako nejvážnější, stojí Apple? První den ukázal, že služba je ještě skutečně v plenkách a její rozvoj ještě může trvat několik let. Apple TV+ totiž momentálně nabízí pouze 8 titulů, tedy seriály a dokumenty výhradně z vlastní produkce. Společnost si tímto krokem nejspíše zjednodušila expanzi. Nemusela se totiž zabývat otázkou licenčních práv v jednotlivých zemích a službu mohla spustit globálně. Nezbývá tedy než doufat, že nabídka obsahu se v rámci Apple TV+ bude v dohledné době rozšiřovat. 

Pitva AirPods Pro potvrdila, že jde o jednorázové zařízení a jakákoli oprava je prakticky nemožná

Všechny, kdo si v poslední době koupili nové zařízení od Applu, si společnost zavázala rokem členství v Apple TV+ zdarma, ostatní mají nárok na bezplatné používání pouze po dobu 7 dní. Poté bude služba stát 139 korun pro celou rodinu. To je velmi solidní nabídka. Nastává tak paradoxní situace – kdo by tušil, že Apple bude v nějakém odvětví bojovat s konkurenty cenou a dokonce se stane vůbec nejlevnější.

Tim Cook: iPhone 11 má za sebou mimořádně povedený start

Na hodnocení Apple TV+ je ještě velice brzy

Že je expanze Apple TV+ běh na delší trať, ukazují také data ze samotného Applu. Společnost totiž nespustila žádnou masivní reklamní kampaň. Větší rozpočet Apple během posledního měsíce vyčlenil na propagaci iPhonu, který je na trhu už několik týdnů. Zatímco za propagaci iPhonu na televizních obrazovkách utratil 28,6 milionů dolarů, do Apple TV+ investoval 19,9 milionů dolarů. Podobná situace zavládla také na digitálním trhu.

Pro Apple TV+ společnost vytvořila 139 digitálních reklam za 1,7 milionů dolar, zatímco za účelem propagace iPhonu to vzniklo 245 reklam za 2,3 miliony dolarů. I toto potvrzuje, že na hodnocení Apple TV+ je ještě příliš brzo. Faktem ovšem zůstává, že první den spuštění přinesl spíše zklamání. Takto omezenou nabídku asi čekal pouze málokdo. Doufejme tedy, že Apple na svůj “Netflix” nezanevře a bude obsahovou nabídku rozšiřovat. 

Štítky

Doporučené články

2 Komentáře

  1. No je to tak, jak tomu mohu věřit, když je obsah tak slebej. Navíc jsem čekal, že budou v nabídce i některé filmy v ceně předplatného. Ale oni tam maj nákup za plnou cenu v rozmezí od starších věcí 150 až 350 poslední hity (a ktomu menší cenu za jednorázové shlédnutí). Tak u toho bych si představoval, že tam daj při předplatném alespoň nějakou lepší cenu. Pro mě dost zklamání. Asi to předplatné hned zrušim a raději si budu ty filmy dál kupovat :D, než se spoléhat na předplatné. Podobné je to u Apple muzic. Je to danajská služba. Radši si to album za 300 koupím, a mam ho „navždy“ teda aspon doufam, než čekat až mi tu službu vypnou apříjdu o všechno co jsem měl v oblibě 😀

  2. Je to hrozný. Předražená služba za to množství obsahu.

    @Petr: některé filmy mají i za 49, Sledujte akce.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close