Jak začala marketingová revoluce Apple

Podařilo se nám shromáždit skoro 80 reklamních letáků od společnosti Apple v rozmezí 22 let. Jedná se reklamy od roku 1977 po rok 1999. V tomto článku budete mít tedy možnost vidět jak se Apple podařilo proměnit z garážové firmy po multimilionovou korporaci, a to prostřednictvím marketingových technik.
Strategie Apple
Již od svých počátků se Apple snažil vstoupit na trh s tím, že se prezentoval jako výrobce “osobních počítačů”. V dnešní době nic podivného, ale tenkrát to byl velmi zvláštní výraz. Ptáte se sami sebe proč? V počátcích společnosti Apple nebyla potřeba vlastnit osobní počítač. Tak se za ta léta Apple zaměřil na vytvoření této “potřeby”. Pro většinu lidí se, ale produkty společnosti Apple zdály drahé a zbytečné.
Jak toho dosáhli?
No, nebylo to snadné. V kontrastu s tím co se děje dnes, kdy Apple spojuje své výrobky se snadností používání a zábavou, v 70. letech a na počátku 80. let kdy Apple budoval svou marketingovou strategii se snažil prodávat počítače, které by v první řadě snížily pracovní vytížení. To znamená, že Apple usiluje o to, aby jeho výrobky vypadaly užitečně a zároveň se pokouší přesvědčit živnostníky a drobné investory. Apple se snaží dokázat, že není potřeba mít vysokou školu na to, aby jste věděli jak používat počítač. Myšlenka jednoduchosti, kterou lze nalézt i dnes má tedy své kořeny již v 70. letech.
Od užitečnosti po zábavu
Počínaje rokem 1984 kdy Apple svou reklamní kampaní “Proč by každé dítě mělo po škole mít Apple”, začala firma svou strategii přechodu od užitečnosti po zábavu. Nicméně drtivá většina reklam stále ukazovala technické schopnosti Maců.
Devadesátá léta
V devadesátých letech začal Apple získávat výhodu tím, že vylíčil své výrobky jako pohodové, zábavné, inovativní a dobře navržené. Navíc to bylo v roce 1990 kdy Apple spustil slavnou kampaň “Think Different”. Od tohoto bodu se Apple začal transformovat do obrovské společnosti, kterou je dnes.
Prohlédněte si rozsáhlou galerii:
Ten poslední slogan mně dostal 🙂