Novinky

Funkce omezující sledování napříč aplikacemi připravila Facebook o téměř 13 miliard dolarů

Už je tomu téměř rok, co Apple vydal iOS 14.5. Tato aktualizace přinesla například nové emotikony, odemykání iPhonu pomocí Apple Watch či novou funkci omezující sledování napříč aplikacemi. Právě poslední zmiňovaná novinka vyvolala velkou kontroverzi u společností, které vydělávají peníze převážně na personalizovaných reklamách. K tomu, aby byla daná reklama úspěšná, je totiž potřeba shromáždit co nejvíce dat a ušít ji zákazníkovi na míru tak, aby pro něj byla relevantní. Apple však do tohoto obchodního modelu vstoupil a nabídl možnost tyto personalizované reklamy vypnout. To se samozřejmě nelíbilo nejvíce Facebooku, jelikož na tomto modelu vydělává opravdu velké množství peněz a kvůli tomuto rozhodnutí přišel o značnou část zisků.

Foto: Apple

Až nyní jsme se ovšem dozvídáme částku, o kterou Facebook přišel. Jedná se o téměř 13 miliard amerických dolarů a tyto ztráty budou pokračovat zřejmě do té doby, než Facebook zdokonalí svoje algoritmy, což může nějakou dobu trvat. 

Přidání této funkce je dalším důkazem, že Applu není soukromí uživatelů ani trochu lhostejné. Dle něj má totiž každý uživatel právo na volbu, zda chce daným společnostem data poskytnout či nikoliv. Já osobně se s tímto názorem ztotožňuji a doufám, že bude Apple prosazovat stejnou politiku i nadále a soukromí uživatelů bude hrát v jeho filosofii stále klíčovou roli.

Tomáš Kočí

Student elektrotechnické školy, který doslova propadl technologiím všeho druhu. Jeho největší vášní jsou počítače, mobilní telefony a audio technika, a samozřejmě také vše, co souvisí se společností Apple. Volný čas tráví hraním na trubku a na bicí.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button