Ford začal při vývoji svých automobilů používat rozšířenou realitu
Společnost Microsoft začala v uplynulém roce svou náhlavní soupravu HoloLens pozicovat do role korporátního nástroje. Zřejmě za to může složitá technologie, která zatím neumožňuje produkt chrlit v masovém měřítku. V podnikové sféře se ovšem HoloLens skutečně daří. Již nyní je součástí procesů u firem jako je Volkswagen, Volvo či NASA, které si nemohou soupravu pro rozšířenou realitu vynachválit. Dalším spokojeným zákazníkem Microsoftu se stal Ford, respektive jeho vývojové oddělení.
Největší radost z HoloLens mají designéři, kteří využívají mixovanou realitu s hliněnými modely. To jim umožňuje dělat dodatečné úpravy bez nutnosti časově náročného modelování z jílu. Rozšířená realita zjednodušuje celou řadu procesů, zkracuje dobu vývoje a v neposlední šetří také finanční prostředky. Řada dalších společností využívá HoloLens také k výcvikovým účelům a nejrůznějším simulacím.
Microsoft má na začátek října naplánovanou akci s názvem Mixed Reality Windows, od které se očekává představení nových aplikací a nástrojů. Nové generace HoloLens se zřejmě nedočkáme, nicméně mnohem zajímavější bude sledovat budoucí vývoj. Do světa rozšířené reality se nově pustil také Apple, který si vyvinul vlastní platformu ARKit. Dokud však neuvede také vlastní brýle či náhlavní soupravu, korporátní klientela nebude mít důvod Microsoft opouštět.
HoloLens vypadají velmi zajímavě, jen je škoda, že MS to nedokázal dostat mezi lidi. Snad bude Apple úspěšnější 🙂