Novinky

Další herní zmrtvýchvstání má úspěch. Po Pokémonech hlásí milionové tržby i Mario Run

Jen těžko se v dohledné době objeví na trhu mobilní hra, která by zažila tak raketový růst, jako se to v létě tohoto roku povedlo hře Pokémon Go od studia Niantic. Velmi úspěšný start však má za sebou jiná reinkarnace herní série minulého století. Hra Mario Go, kterou Apple ohlásil při představování nového iPhonu letos v září, už je totiž oficiálně venku. A ačkoliv se už rok 2016 chýlí ke konci, zařadila se aplikace okamžitě mezi nejúspěšnější tituly letošního roku.

supermario_by_ispazio_iphone supermario_4zj1_by_ispazio_iphone

První den si herní novinku dostupnou exkluzivně pro zařízení běžící na operačním systému iOS stáhlo více než 10 milionů lidí. Tržby se po 24 hodinách po uvedení vyšplhaly až na 4 miliony dolarů. Nabízí se proto srovnání právě se hrou Pokémon Go, která i tři týdny po uvolnění přinášela tvůrcům na tržbách až 10 milionů dolarů denně. Právě během největší Pokémon mánie pak jeden analytik předpověděl, že hra by v horizontu jednoho až dvou let mohla Applu na provizích za platby přinést až tři miliardy dolarů. Vzhledem k tomu, že obliba Pokémonů postupně upadá, bude realita rok až dva po spuštění Pokémonů s největší pravděpodobností jiná.

Obě hry mají však také zcela jiné modely monetizace. Zatímco Pokémon funguje na poměrně dobře známém systému mikroplateb, tvůrci Maria na to šli jinak. Hru si lze také stáhnout zdarma. Po projetí několika kol se však už další levely neodemknou. Plná verze hry totiž stojí 9,99 dolarů.

Zdroj 

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button