Navzdory polovičnímu počtu stažení generuje Appstore oproti obchodu Play dvojnásobné zisky
Obchody dvou hlavních mobilních platforem, tedy AppStore a Play Store jsou pro své mateřské společnosti bezesporu velmi důležitými platformami, čehož jsou si oba giganti dobře vědomi a proto přikládají jejich provozním výsledkům velký význam. Zatímco Google může vzhledem k většímu počtu aktivních zařízení běžících na operačním systému Android těšit počet stažení, o kterém si může Apple nechat jen zdát, boduje jablečná společnost pro změnu ve své ziskovosti. Ačkoliv je počet stažení z Appstoru oproti jeho konkurenci poloviční, vygeneroval obchod Applu v prvním kvartále letošního roku dvojnásobné tržby.
Ze zprávy App Annie’s Index Market lze dále vyčíst sílící potenciál Číny. Apple zde totiž ve svém obchodě ve srovnání s předchozím rokem zaznamenal 2,2 krát vyšší tržby. Nově tak nejlidnatější země světa sesadila Japonsko z prvního místa pomyslného žebříčku region s největším počtem mobilních hráčů. Zpráva také uvádí, že v Číně momentálně zažívá boom celý streamovací byznys, obrovský růst zde totiž zaznemanávají i tamní společnosti jako Tencent Video a QQ Music. Report, který bohužel nehovoří řečí čísel dále uvádí, že trh ještě zdaleka není nasycen ani ve Spojených státech. Také zde totiž předplatitelské modely společností jako Spotify nebo Netflix zažívají neustály růst počtu předplatitelů.