Nejnovější data společnosti Strategy Analytics ukazují, že ačkoliv se Apple na trh nositelné elektroniky pustil se značným zpožděním, vstup do tohoto vzrůstajícího odvětví se mu vyplatil. V posledním čtvrtletí loňského roku totiž Apple dokázal prodat 5,1 milionů svých hodinek, což stačilo na 63% dominanci trhu.
Druhé místo zaujímá se 16 procentním podílem Samsung, který za stejné období prodal 1,3 milionů kusů nositelné elektroniky. Duo Apple – Samsung tak v součtu dokázalo vyrobit 8 z 10 prodaných chytrých hodinek. Celosvětově se totiž v předvánoční sezóně prodalo odhadem 8,1 milionů kusů chytrých hodinek, přičemž tempo táhly zejména trhy Severní Ameriky, Západní Evropy a Asie.
Zpráva je také zajímavá ještě z jednoho pohledu. Počet celosvětově prodaných hodinek totiž na konci loňského roku překonal prodeje vyhlášených švýcarských hodinek. Za stejné období se jich totiž prodalo “pouze” 7,9 milionů kusů. Což oproti roku 2014 představuje 5 procentní pokles. Ke smůle švýcarských hodinářů navíc nic nenasvědčuje tomu, že by se měla situaci zásadněji obrátit.