Novinky

Apple udává směr: AirPods ovládly trh s bezdrátovými sluchátky

Apple se nás snaží čím dál častěji přesvědčovat, že je nejvyšší čas zapomenout na zažité konvence a přijmout všechny aspekty spojené s bezdrátovým světem. Ačkoli pro někoho může jít o těžko pochopitelný směr, karty jsou v tomto ohledu už dávno rozdané a je pouze na uživatelích, jak rychle se dokáží vyrovnat se všemi výhodami i dočasnými prohřešky. Za jasné poselství začínající bezdrátové éry lze považovat sluchátka AirPods, na jejichž stranu se tradičně sneslo bezpočet posměšků a nejrůznějších vtípků.

slice-1-800x615

Analytici ze společnosti Slice Intelligence však zveřejnili několik zajímavých grafů, díky kterým si můžeme udělat jasný obrázek o tom, jaké mělo představení AirPods vliv na celý segment bezdrátových sluchátek. První graf jasně znázorňuje zvýšený zájem o bezdrátová sluchátka za poslední dva roky. Za pozornost stojí narůstající křivka v období po oficiálním debutu AirPods.

slice-3-800x615

Druhá tabulka si vzala za cíl znázornit tržní podíl v období před a po uvedení AirPods na trh. Už při letmém pohledu je evidentní náskok Applu před ostatními výrobci. Bezdrátovým sluchátkům od Applu se dokonce podařilo sestřelit sesterské modely s logem Beats. Ve finále si AirPods ukously 26 % procent z celkového trhu s bezdrátovými sluchátky.

slice-4-800x615

Dominanci ještě více podtrhuje fakt, že AirPods jsou fyzicky k mání teprve několik týdnů. Co se týče genderového rozdělení, 85 procent kupujících tvoří muži narození na přelomu milénia.

airpods-2-800x436

Ať už patříte mezi staromilce kroutící nechápavě hlavou nad nedokonalostí bezdrátových sluchátek či technologické nadšence, Applu se opět podařilo prolomit kru, která nás dělí od budoucnosti, kde kabely nemají co pohledávat.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button