Poměrně nedávno se společnost Apple pochlubila svými čtvrtletními výsledky za poslední čtvrtletí fiskálního roku. Bez větších úžasů jsme se dozvěděli o rekordních prodejích, v kterých opět kralují poslední dvě generace jablečných smartphonů. Z obligátních tabulek a vyčerpávající tiskové zprávy jsme se bohužel nedozvěděli nic o Apple Watch. Výrobce si tato čísla nechává pouze pro sebe (a zřejmě pro klíčové akcionáře), ovšem díky agentuře Strategy Analytics si můžeme udělat alespoň částečný obrázek.
Segment s nositelnou elektronikou zažil nárůst o 510 %
Analýza uvádí, že Apple prodal 4,5 milionů chytrých hodinek za poslední tři měsíce. Pro alternativu od jihokorejského Samsungu se rozhodlo pouhých 600 tisíc zákazníků. V procentuálním vyjádření Apple drží 73,8% podíl trhu s nositelnou elektronikou. Druhá příčka náleží již zmíněnému Samsungu, který se může pochlubit deseti procenty.
Podle dalších zdrojů se Applu podařilo za předešlých šest měsíců prodat 7 milionů hodinek, čímž nemilosrdně rozdrtil veškerou konkurenci, která se musí spokojit s pouhým paběrkováním. Segmentu nositelné elektroniky se věští zářná budoucnost pramenící z aktuálních trendů. V následujícím období bude nesmírně zajímavé sledovat, zda se ostatním výrobcům podaří správně zareagovat a srazit tak drtivý náskok Applu na únosnější mez.