Poslední čísla zveřejněná společností IDC se zaměřila na strmě se propadající trh tabletů, kterému stále ještě vládne Apple. Jeho pokles o 24 procent je však ze všech sledovaných společností nejrazantnější. Applu tak v propadu prodejů rodiny iPadů nemohlo ani představení obřího iPad Pro. Prodeje tabletů za poslední kvartál loňského roku tak potěšily jen čínský Huawei a americký Amazon, kteří dokázali prodejnost svých produktů zvýšit o více než 100 procent. I přesto však celý segment tabletů v posledním čtvrtletí minulého roku zaznamenal propad o 13,7 procent, i tak se ale celosvětově prodalo více než 65 milionů tabletů.
Vezměme to ale popořadě. Na druhém místě se za gigantem z Cupertina umístil jeho odvěký rival – Samsung, který ale rovněž vykázal pokles a to o 18 %. Náskok Applu tak stále činí více než 5 milionů tabletů. Třetí místo pak obsadil “skokan roku” Amazon, jehož zařízení se v poslední čtvrtině minulého roku prodalo o neuvěřitelných 175 procent více. Konkrétně se jednalo o 5,2 milionů kusů. Na čtvrté místo tak bylo odsunuto Lenovo, které se stejně jako ostatní zavedení výrobci potýká s propadem, tentokrát o 13 procent.
Páté místo poté patří společnosti Huawei, která podobně jako Amazon poskočila o úžasných 124 procent a vybojovala si tak páté místo. Překvapením naopak může být, že v první pětce nenajdeme Microsoft. Příliš dobře si firma nejbohatšího muže světa nevede ani ve srovnání s iPadem Pro. Microsoft totiž dokázal za sledovanou dobu prodat 1,6 milionů tabletů Surface Pro 4 a Surface 3, zatímco prodeje iPadu Pro těsně překročily dva miliony.