Apple je největším prodejcem nositelné elektroniky. Růstem prodejů předčil Fitbit i Xiaomi
Jediným produktem Applu, jehož prodeje firma úzkostlivě tají, jsou chytré hodinky Apple Watch. Přesto má veřejnost k dispozici dostatek indicií k tomu, aby mohl být počet prodaných hodinek alespoň odhadnut. Právě na základě analýz agentura Strategy Analytics ve své nové zprávě tvrdí, že počet prodaných hodinek v prvních čtvrtletí letošního roku dosáhl na 3,5 milionů kusů, čímž Apple předběhl dosavadní jedničku – Fitbit.
Půl čtvrtého milionu prodaných kusů stačilo Applu k ukrojení 15,9 procent z tohoto mladého trhu. Do těsného závěsu za Apple se však vyšvihlo čínské Xiaomi, jehož prodeje jsou jen o 100 tisíc jednotek nižší. Poměrně výrazně ale ztrácí již zmiňovaný Fitbit. Produkty této společnosti si meziročně koupilo o 1,6 milionů lidí méně. Společnost Fitbit se tím pádem ve sledovaném žebříčku propadla až na třetí místo. Celkově došlo v segmentu nositelné elektroniky ke slušnému růstu prodejů. Zatímco za první kvartál loňského roku prodali všichni prodejci dohromady odhadem 18 milionů kusů nositelných chytrých zařízení, letos je toto číslo o 4 miliony vyšší.
Apple je z trojky nejúspěšnějších společností premiantem také v tempu růstu prodejů. Ve stejném období loňského roku se totiž prodalo jen 2,2 milionů kusů hodinek. Uspokojivý růst tak nasvědčuje tomu, že se druhá generace Apple Watch inženýrům z Cupertina skutečně povedla. Dalším faktem nahrávajícím solidní prodejností je také přítomnost hned dvou generací na pultech obchodů současně, ze kterých si potenciální zákazníci mohou vybrat.