Neustále padající prodeje tabletů nutí výrobce k hledání nových cest, jak tento segment oživit a nastartovat poptávku. Apple se rozhodl pro představení iPadu Pro, který primárně cílí na specializované obory. Kombo 12,9“ úhlopříčky a dotykového pera Pencil z něj dělá skvělý nástroj pro grafiky či designéry, kteří tím získávají další nástroj, s jehož pomocí mohou dál rozvíjet svou kreativitu a vytvářet atraktivní obsah. Apple při oficiální premiéře iPad Pro stylizoval do zařízení stojícího na pomezí tabletu a notebooku, čemuž uzpůsobil hardware, jehož výkon si poradí s řadou sofistikovaných úloh.
Společnost Samsung si pochopitelně uvědomuje celou situaci stejně, byť její řešení v podobě obřího tabletu Galaxy View (SM-T670) se vydává odlišnou cestou. Displej jihokorejské novinky se pyšní úhlopříčkou 18,4“ a poněkud archaicky vyhlížejícím rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Je s podivem, že Samsung neintegroval panel typu Super AMOLED a vsadil na dávno překonaný TFT LCD panel. Další výbava zahrnuje osmijádrový procesor s taktem 1,6 GHz (Exynos 7580), 2 GB RAM, čelní 2,1Mpx kamerku pro videokomunikaci a dvojici 4W reproduktorů.
Samsung Galaxy View není žádný drobeček, častému přenášení se rozhodně nehodí
Interní úložiště je schopné pojmout maximálně 32/64 GB dat s možností dalšího rozšíření skrze slot na paměťové microSD karty. Spojení s okolním světem zajišťuje klasická sestava modulů pro Bluetooth 4.1, WiFi a podpora pro LTE v případě modelu se slotem na SIM kartu. Nemalou část z celkové hmotnosti 2,65 kg tvoří 5700mAh akumulátor. Ten má vystačit na zhruba 8 hodin přehrávání videa.
Pro snažší přenášení slouží stojánek s držadlem. Jak už možná tušíte, Samsung Galaxy View bude spíše útočit na domácnosti a rekreační uživatele. Průměrná výbava ho předurčuje ke konzumaci obsahu v podobě audiovizuálního obsahu a surfování na internetu. Samsung se svou novinkou hledá mezeru mezi notebooky a televizory. Nepouští se tak do přímého boje s iPadem Pro, jehož cílová skupina bude na opačné straně tábora. Z oficiálních materiálů je více než zřejmé, že Apple netouží, abychom iPad Pro používali k sledování oblíbených seriálů.
Chce s ním uspět v korporátní sféře, kde stále dominuje Microsoft a další specializované firmy typu Wacom. Zda uspěje strategie Applu či Samsungu je je v tuto chvíli zbytečné soudit, vše ukáže až čas a s ním prodejní výsledky za další fiskální čtvrtletí.