Jedním z ohledů, kde si výrobce iPhonů jen těžko hledá soupeře je kromě ziskovosti také míra inovativnosti. Tato obecně přijímaná domněnka byla nyní oficiálně potvrzena poradenskou agenturou Boston Consulting, která první místo kalifornské společnosti udělila již podesáté v řadě. Apple byl těsně následován druhým Googlem. Třetí příčku pak obsadil průkopník automobilového průmyslu – Tesla. Kromě farmaceutického gigantu Gilead Sciences je první desítka zaplněna pouze společnostmi podnikajícími v oblastní technologií nebo automobilů.
Čtvrtou a pátou příčku pak obsadili dva největší soupeři Applu, přičemž konkurent na poli počítačů skončil o jednu příčku lépe, než největší prodejce mobilních telefonů na světě, jihokorejský Samsung. Po automobilkách Toyota a BMW následuje již zmíněný výrobce léčiv. První desítku pak uzavírá internetový gigant Amazon následovaný automobilovým koncernem Daimler.
Tento výzkum byl proveden na základě výpovědí 1500 vrcholných managerů z různých podniků, kteří dostali za úkol odpovědět, kterou společnost považují ve svém oboru za nejinovativnější. Jmenovat svou vlastní společnost ale bylo zakázáno. Dalším aspektem byl potom objem peněz, který byl v posledních pěti letech vyplacen akcionářům.