Apple vlastní po čtvrté v řadě nejhodnotnější značku světa
Apple, který je obecně znám jako nejbohatší či nejhodnotnější společnost světa, se také může pochlubit tím, že vlastní tu vůbec nejdražší značku. Symbol nakousnutého jablka se totiž už počtvrté v řadě stal nejhodnotnějším brandem vůbec. Agentura Interbrand, která se na oceňování značek světových společností zaměřila, ocenila logo Applu na 178 milionů dolarů, v přepočtu tedy zhruba 4,2 miliardy korun. I přes pokles prodejů iPhonů tak hodnota nakousnutého jablka poskočila o pět procent.
Hned dvojnásobným růstem se může těšit druhá společnost v žebříčku a zároveň jeden z největších rivalů Applu. Softwarový gigant Alphabet totiž zvýšil hodnotu svého brandu Google o 11 % na 133 milionů dolarů. V první desítce bychom našli hned šest společností, které se pohybují v technologickém světě. Kromě Applu a Googlu se zde umístil ještě Microsoft, jehož značka má hodnotu 72 milionů dolarů, Amazon s 50 miliony, IBM a Samsung. Amazon se stal také největším skokanem roku. Hodnota jeho brandu totiž meziročně poskočila o třetinu. Nejvíce, konkrétně 19 procent, naopak ztratilo IBM.
Apple v posledním kvartále čelil vůbec prvnímu propadu tržeb od roku 2003. I přesto ji však logo nakousnutého jablka drží s poměrně pohodlným náskokem na druhý Google své prvenství.