Novinky

App Store zažívá v době pandemie zlaté časy. Kolik ročně utratí průměrný uživatel za aplikace a hry?

Aktuální pandemická situace celosvětově ovlivňuje nejrůznější trendy a odvětví. Výjimkou není ani segment mobilních zařízení, respektive rostoucí zájem nakupování v App Storu. Průzkum, zaštitující společnost SensorTower, bral v potaz aplikace zakoupené přímo v Apple Storu a transakce provedené skrze tuto platformu. Jedná se tak čistě o finance utracené v rámci aplikací a her. Zdrojem informací se staly uživatelé Spojených států amerických.

Zdroj: sensortower.com

Průměrná útrata jablečného uživatele činila v roce 2018 v přepočtu 1800 Kč. S rokem 2019 pak číslo narostlo na 100 dolarů, v přepočtu 2 200 Kč. Ke konci roku 2020 toto číslo zaznamenalo největší skok. Průměrná částka se zvedla na 138 dolarů ( zhruba 3 100 Kč), což už je z mého pohledu poměrně vysoká částka. Většina vývojářů mobilních aplikací a her si dnes za své kousky neúčtuje příliš velkou sumu. Celek tak bude tvořen z větší části levnějšími kousky.

Zdroj: sensortower.com

Nejlépe si meziročně polepšili vývojáři nástrojů pro editaci fotek a videí. Průměrná útrata tu vzrostla až o 56 procent. Pozadu ale nezůstaly ani herní tituly. Není velkým překvapením, že se loni nejvíce utrácelo právě na tomto poli. Meziročně si tato kategorie polepšila až o 43 %. E-sportu obecně se ve světě momentálně velmi daří, pandemie mu zkrátka hraje do karet. Větší oblibě se aktuálně těší i sociální sítě, které zažily až 41% přírůstek.

Situace ve světě a tvrdá opatření zkrátka vybízejí k nákupu herních titulů nebo komunikaci přes sociální sítě. Vývojáři působící v tomto průmyslu tak momentálně zažívají zlaté časy, které s nejvyšší pravděpodobností ještě nějakou dobu potrvají.

Jak často utrácíte za aplikace Vy? Připlatíte si, nebo raději zvolíte levnější či dokonce bezplatnou alternativu?

Zdroj
9to5mac
Štítky

Dominik Lipavský

Rád píšu a čtu. O Applu, mobilech, technologiích. Prostě o všem kolem. Kromě jablíček mám nejradši čas se svojí polovičkou. A jí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Close