Schyluje se k revoluci v nákladní dopravě? Uber a další společnosti začaly s testováním samořiditelných kamionů

V segmentu samořiditelných vozidel začíná být pěkné horko. Přestože dosavadní legislativa žádného státu ještě nestihla pružně zareagovat, na silnicích se to čím dál více hemží nejrůznějšími prototypy. Mezi nejprogresivnější subjekty v oboru patří holding Alphabet, respektive jeho Waymo, které se nedávno pochlubilo testováním autonomního kamionu. Pozadu nezůstává ani společnost Uber, která zveřejnila video upraveného kamionu Volvo. Zástupce Uberu v rozhovoru pro server TechCrunch prozradil, že jejich samořiditelný kamion disponuje zcela novou generací 64kanálového lidaru. Systém díky tomu získává mnohem přesnější informace o dění na vozovce, což má pozitivní vliv na přesnost a především bezpečnost jízdy.
https://www.youtube.com/watch?v=nfwOVvjK-sc
Samořiditelné kamiony Uber využívají nejpokročilejší verze 64kanálového lidaru
Prezentovaná platforma splňuje znaky autonomního ovládání druhé kategorie, což v praxi znamená, že řidič sice nemusí mít ruce na volantu, ale stále musí být připraven k okamžitému převzetí kontroly nad vozidlem. Kromě Uberu a Alphabet se v oblasti autonomní kamionové dopravy angažuje také německý Mercedes, který před několika měsíci představil vlastní vizi samořiditelného kamionu.

Ačkoli si to mnozí nepřipouští či spíše neuvědomují, transport materiálů a zboží může v segmentu samořiditelných vozidel odstartovat predikovanou revoluci v dopravě. Přeprava mezi logistickými centry za pomoci samořiditelných kamionů výrazně sníží náklady a urychlí dojezdy sběrných linek. Silnice denně křižují tisíce kamionů pendlujících mezi terminály, které většinou stojí na okrajích měst. Pro dopravce a spedice tak jde o nesmírně lákavou oblast, která může od základů změnit přístup k nákladní dopravě.



