Články

iPhone 15 Pro je vážnou hrozbou pro Nintendo Switch a Steam Deck. Musí ale nejdříve přesvědčit vývojáře

Během představování iPhonu 15 Pro došla řeč také na nový čip A17 Pro. V průběhu prezentace pak Apple věnoval poměrně dost pozornosti herním schopnostem, které vypadaly opravdu poutavě. Čipset A17 Pro se totiž výrazně zaměřuje na grafický výkon. Integrované GPU disponuje celkem šesti jádry, které nabízí až o 20 % vyšší grafický výkon. Vůbec poprvé můžeme u Applu vidět také hardwarovou akceleraci technologie Ray Tracing, která je spojená s moderními herními tituly.

Přestože iPhone a potažmo celá platforma iOS je pro herní vývojáře důležitým revírem, doposud tomu Apple nevěnoval tak velkou pozornost jako jiným oblastem. Podle oficiálního vyjádření vedoucích pracovníků Applu zodpovědných za vývoj GPU softwaru a globálního marketingu to ale nyní vypadá, že v Cupertinu chtějí oslovit novou cílovou skupinu uživatelů z řad hráčů.

Cílem Applu není přímo konkurovat konzolím, jako je PlayStation 5 nebo Xbox. Místo toho se chtějí zaměřit na vytvoření komplexní platformy a nástrojů, které vzbudí zájem herních vývojářů. Jde jim zejména o velká studia, kterým se podařilo uspět na poli herního průmyslu v celosvětovém měřítku.

iPhone 15 Pro hraní mobilní hry

iPhone 15 Pro jde na ruku herním vývojářům

Při vývoji čipu A17 Pro brali inženýři v potaz, že na nových iPhonech 15 Pro půjdou rozjet skutečně propracované hry, které uživatele udrží u displeje delší dobu, než jen pár minut, kterými si zkrátí čas na ranní toaletě. Z toho důvodu se řešily takové věci, aby se iPhone 15 Pro nepřehříval a udržel si stabilní výkon i při delším provozu. Konkrétně na toto téma se v rozhovoru pro IGN rozpovídal Kaiann Drance, viceprezident celosvětového marktetingu produktové řady iPhone: „Jde o součást výhody, že vše navrhujeme pro konkrétní model iPhonu. Všechny týmy spolu navíc úzce spolupracují a veškeré detaily řeší na systémové úrovni, aby lépe pochopily, co si můžou dovolit. Díky tomu umíme hardware odladit tak, aby hra běžela s úžasnou snímkovací frekvencí a v dostatečně vysokém rozlišení bez přehřívání či nadměrného vybíjení akumulátoru.

Apple zamířil na hráče

V Applu si samozřejmě uvědomují, že precizně odladěný hardware je pouze špička ledovce. Velká část práce totiž leží na bedrech herních studií, která musí mít k dispozici všechny potřebné nástroje a co možná nejširší paletu dostupných technologií. Z toho důvodu dostal iPhone 15 Pro funkce, jako Ray Tracing či Mesh Shading. Vývojáři mají kompletní přístup ke všem algoritmům, takže si mohou vyhrát s optimalizací tak, aby jejich titul nabídl nejlepší rovnováhu mezi snímkovací frekvencí, výkonem a kvalitou grafiky.

Mezi řádky celého tématu lze vyčíst, že Apple chce, aby uživatelé a tvůrci her brali iPhone 15 Pro jako výkonnou kapesní konzoli, na které lze rozběhnout špičkové tituly. A nutno dodat, že našlápnuto má opravdu skvěle. Kromě již zmíněného čipu A17 Pro tu máme prvotřídní displej se 120Hz obnovovací frekvencí a jemným Retina rozlišením. Pokud se herní studia chytí a začnou pro iPhone vyvíjet skutečně nadupané hry, Apple vstoupí do dalšího segmentu, kterému nyní kralují Nintendo Switch a Steam Deck.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button