Novinky

124 milionů si předplácí Spotify. Nejoblíbenější hudební aplikace zažívá nejlepší časy

Když Apple představil iTunes, od základů tím změnil hudební průmysl. Uživatelé se tím odnaučili krást a začali za hudbu platit ve velkém. Pomyslné žezlo hudebního revolucionáře je nyní v rukou společnosti Spotify, respektive její stejnojmenné aplikaci pro streamování hudby.

Fakt, že Spotify patří mezi absolutní lídry trhu, dokazují nedávno zveřejněné výsledky za poslední čtvrtletí roku 2019. Nejpůsobivěji zní počet aktivních uživatelů, kterých je 271 milionů. Z toho 124 milionů tvoří předplatitelé, což znamená meziroční nárůst o 29 procent. Celkové příjmy za čtvrté čtvrtletí dosáhly hranice 1,8 miliardy Eur.

Vedení Spotify neskrývá své nadšení a do prvního kvartálu vstupuje s ambiciózními plány. Ty počítají s dalším nárůstem uživatelů v řádu desítek milionů. Nutno podotknout, že při pohledu na dosavadní vývoj nejde o nic až tak nereálného. Streamování hudby je stále na vzestupu a čím dál více lidí je ochotno zaplatit za vyšší komfort při používání aplikace bez reklam a dalších omezení.

Spotify hraje také do karet přidání nové sekce s podcasty, kde společnost eviduje exponenciální nárůst z hlediska přidávaného obsahu i zájmu uživatelů.

Ačkoli to není úplně férový souboj, bude zajímavé sledovat, až Apple vypustí také své výsledky spojené s Apple Music. Streamovací služba Applu sice není multiplatformní jako Spotify, ovšem i tak patří mezi nejoblíbenější hudební služby na světě.

Jakou hudební službu preferujete – dáváte raději přednost Apple Music či Spotify? Dejte nám o tom vědět v diskuzi.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button