Apple spustil masivní kampaň na podporu MacBooků. Použil k tomu příběhy reálných lidí

Apple spustil masivní kampaň na podporu MacBooků. Použil k tomu příběhy reálných lidí

Společnost Apple spustila rozsáhlou reklamní kampaň s názvem “Behind The Mac“ na propagaci svých laptopů. Cílem kampaně je vyzdvihnutí klíčových předností, které z MacBooků činí nástroje pro kreativní práci. Sada několika krátkých klipů zobrazuje příběhy reálných osob a jejich příběhů. Marketingové oddělení Applu si k tomu vybralo mladého vývojáře z Rwandy, který stojí za aplikací SafeMotos, jejíž smyslem je snížit počet dopravních nehod. Prostor v dalším spotu dostala hudebnice Grimes, která při tvorbě muziky spoléhá výhradně na Mac. Velmi silně působí také příběh slepého fotografa Bruce Halla, na jehož snímky lze narazit například v kongresové knihovně.

Kampaň “Behind The Mac“ je jednou z největších propagačních akcí, kterou kdy Apple svým počítačům věnoval. Všechny dřívější počiny se soustředily především na iPhony a iPady, které patří mezi nejziskovější produkty s logem nakousnutého jablka. Trh s osobními počítači již několikátým rokem stagnuje a výrobci marně přemýšlí, jak tento trend obrátit. V podstatě jediným, komu se daří navyšovat prodeje je Apple. Z řad uživatelů však čelí nepříjemné kritice za pomalé tempo při aktualizaci hardwaru. Málokdo si ovšem uvědomuje, že platforma Mac je naprosto odlišná od PC. Životní cyklus jablečných počítačů je mnohem delší. Výjimkou nejsou majitelé devět let starých MacBooků, kteří v podstatě nemají potřebu vyměnit svůj stroj za novější. Podobné scénáře jsou ve světě Windows naprosto nemyslitelné.

Autor

Richard Streit
Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

One comment

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.