Recenze

Recenze XGIMI MoGo Pro: s tímto projektorem si uděláte soukromé letní kino kdekoli vás napadne

Jestli žijete v představě, že projektor musí vždy vypadat jako krabice od bot, rychle na to zapomeňte. Na trhu se totiž objevuje čím dál více modelů, které nejsou o moc větší než plechovka od piva a přitom nabízí více než důstojnou podívanou. Mezi přední výrobce přenosných projektorů se řadí společnost XGIMI, od které jsme dostali možnost si vyzkoušet model XGIMI MoGo Pro.

Zdroj: CeskyMac.cz (autor fotografie: Richard Streit)

Ačkoli je značka XGIMI v našich končinách poměrně neznámá, v globálním měřítku patří mezi hlavní lídry na poli s přenosnými projektory. Navzdory relativní anonymitě se může navíc pochlubit i několika oceněními Red Dot a iF za design.

Recenze XGIMI MoGo Pro: špičkově zpracovaný projektor

Pokud jde o konstrukci, tak XGIMI MoGo Pro patří mezi ty nejkompaktnější přenosné projektory na trhu. To v praxi znamená rozměry 146 x 105,5 x 94,5 mm a celkovou hmotnost 900 gramů. Již samotné proporce tak přímo vybízí k tomu, aby vám projektor zpříjemnil letní grilovačky či večery v kempu. Jediné, co kazí dojem kompaktnosti je napájecí adaptér, který připomíná zdroj od notebooku. Na druhou stranu se dá pochopit, že pokud by výrobce zdroj integroval přímo do těla projektoru, citelně by tím narostly celkové rozměry i hmotnost.

V úvodu jsem zmínil, že produkty XGIMI pravidelně získávají designová ocenění. Při pohledu na MoGo Pro se tomu vlastně ani nedivím. Po stránce zpracování není projektoru co vytknout. Konstrukci tvoří hliníkový plášť s perforací, pod níž se ukrývá trojice reproduktorů s jejichž ladění pomáhal Harman Kardon. Projektor hraje na poměry dané kategorie velmi slušně. S ohledem na rozměry ozvučnic samozřejmě nelze očekávat žádné audio orgie, ale i tak se nemá za co stydět. Projektor hraje především dostatečně nahlas, takže zvládne v klidu zaplnit i větší místnost, popřípadě ozvučit okolní prostor během venkovního promítání.

Kromě projektoru samotného najdete v balení také dálkový ovladač. Díky svému tvaru padne dobře do ruky a příjemně se ovládá. Je pouze škoda, že tlačítka nejsou podsvícená, což by usnadnilo používání v úplné tmě. Na druhou stranu je nutné dodat, že rozvržení je poměrně intuitivní a rychle si zvyknete na ovládání poslepu.

S Android TV na palubě

Na zadní straně zařízení se nachází celkem tři vstupy – USB 2.0, HDMI 2.0 a 3,5mm konektor pro sluchátka. To znamená, že projektor můžete propojit s počítačem, nebo ho nakrmit daty z USB klíčenky. Osobně si však troufám tvrdit, že většina uživatelů tyto možnosti bude využívat pouze sporadicky. Kouzlo všech přenosných reproduktorů totiž spočívá v řadě chytrých funkcí a podpoře bezdrátového přenosu obrazu.

A jelikož XGIMI MoGo Pro běží na operačním systému Android TV, máte k dispozici několik tisíc přizpůsobených aplikací včetně YouTube, Netflix a mnoha dalších. Prostředí systému je podobné tomu z chytrých televizorů, takže základní zorientování v nabídkách vám velmi rychle přejde do krve. Je pouze škoda, že MoGo Pro nenabízí podporu AirPlay, nicméně během testování se to neukázalo jako kdovíjak velká překážka.

Více než důstojná podívaná

Cílem všech přenosných projektorů je možnost promítání videí prakticky kdekoli, kde máte kus rovné a ideálně bílé plochy. Samozřejmě je nutné počítat s tím, že typ promítací plochy má zásadní vliv na obrazovou kvalitu. Optimální řešením je pochopitelně projekce na bílou zeď, kdy se vám projektor odmění slušně koukatelným obrazem. XGIMI MoGo Pro je LED (DLP) projektor, který se chlubí svítivostí 300 ANSI lumenů. Důležitým parametrem je také rozlišení, které zde činí nativních 1920 X 1080 bodů s možností přehrání videí až do 4K rozlišení.

Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že Full HD rozlišení je u přenosného projektoru více než dostačující pro drtivou většinu uživatelů. Jediné, co budete řešit, je svítivost, respektive okolní světlo. Je samozřejmě jasné, že za pravého poledne si venku nic nepromítnete, leda že by nastalo úplné zatmění slunce. Abyste si mohli vytvořit vlastní letní kino na zahradě, budete muset počkat na večer, ideálně až slunce zajde za obzor. V ten moment už výkon projektoru stačí na to, aby byl obraz dostatečně zřetelný.

Pochopitelně nejlepší kvalitu dostanete ve tmě, kdy má obraz tu správnou dynamiku a nejsytější barvy. V domácích podmínkách pak stačí zatáhnout žaluzie a pustit si oblíbený film. Opět však platí rovnice, že méně okolního světla úměrně zvyšuje kvalitu obrazu.

Výdrž má slušnou

Velmi důležitým parametrem každého přenosného projektoru je pochopitelně výdrž. Integrovaná baterie má kapacitu 10 400 mAh a podle výrobce má vystačit na 4 hodiny aktivního provozu. V reálu jde spíše o teoretickou hodnotu a spíše počítejte se třemi hodinami přehrávání na jedno nabití.

XGIMI MoGo Pro jsem měl možnost testovat několik týdnů, přičemž za celou dobu se mi ani jednou nestalo, že bych narazil na zásadnější problém. V porovnání se srovnatelnou konkurencí nabízí velmi solidní parametry. V praxi oceníte zejména takové vychytávky, jako je ostření a korekce lichoběžníkového zkreslení, které probíhají zcela automaticky. Projektor tak stačí pouze zapnout a automatika obraz doostří, popřípadě provede další úpravy.

Vyzdvihnout si zaslouží použitý hardware, respektive čipová sada, díky níž se zařízení chová velmi svižně. Plusové body si XGIMI MoGo Pro odnáší za efektivní chlazení. Ani po delším přehrávání se větráčky neroztočí natolik, aby vás to zásadněji rušilo.

Suma sumárum: XGIMI MoGo Pro je zajímavý gadget, který vám umožní mít letní kino stále s sebou. V dané kategorii patří rozhodně k tomu lepšímu, co si můžete aktuálně pořídit. V jeho prospěch hraje především Full HD rozlišení, automatická korekce obrazu i ostření a dlouhá výdrž.

XGIMI MoGo Pro

8

Zpracování