Novinky

Na podzim se objeví virtuální realita pro iPhone, která předčí veškerou konkurenci

Minimálně letošní rok se ponese v duchu virtuální reality. Téměř všichni přední výrobci již představili svá řešení. Výjimku tvoří pouze Apple, který do mladého segmentu stále nevstoupil. Piper Jaffray patřící mezi uznávané obchodníky s cennými papíry měl možnost spatřit několik variant VR od třinácti různých firem. Jednou z nich byla náhlavní souprava, za níž stojí společnost IonVR. Podle analytiků půjde o vyspělý produkt, který k svému chodu využije hardware iPhonu. Náhlavní souprava bude disponovat speciální technologií MotionSync sloužící k synchronizaci skutečných pohybů uživatele a pohledu do virtuálního světa. Cílem je eliminovat pocity nevolnosti, které se mohou u některých jedinců objevit.

virtual-realityIlustrační obrázek

Výbava má zahrnovat vlastní hardware, který uleví čipsetu v iPhonu. Bližší podrobnosti zatím chybí, nicméně s nejvyšší pravděpodobností půjde o soustavu senzorů a nepochybně i vlastní grafickou kartu. Helma od IonVR má zaujmout modulárním řešením, kdy jednotlivé díly půjde postupně obměňovat v závislosti na postupném vývoji.

Komerční verze se objeví na podzim letošního roku za cenu okolo 230 dolarů (přibližně 6 000 Kč bez daně). Analytik Gene Munster zároveň potvrdil, že Apple ještě v letošním roce plánuje spustit program zaměřený na podporu VR (Made for iPhone). Podle dalších spekulací se uvnitř vývojových center kalifornského výrobce nachází specializovaný tým zkoumající možnosti virtuální reality.

16145-12789-ionvr-headset-1940x991-l

Osobně se nemůžu zbavit dojmu, že virtuální realita se pro výrobce elektroniky stala pouze dočasným nástrojem generující zisk. Současná technologie zatím nedospěla do fáze, kdy lze reprodukovaný obraz označit za „skutečnou” virtuální realitu. Dosavadní zkušenosti jasně ukazují, že ani displeje s rozlišením 8K nebudou schopny navodit dostatečně věrný zážitek. Když se přes tento fakt přeneseme, zůstává zde řada dalších otazníků v podobě simulace pohybu a vnímání virtuálního prostředí. Například HTC se tuto skutečnost snaží řešit ovladači, nicméně k dokonalosti tomu chybí stále něco chybí.

O potenciálu virtuální reality nepochybuji, je ovšem otázkou, zda se dokáže v aktuální podobě prosadit, případně zda vymizí podobným tempem jako 3D z televizorů.

Zdroj

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button