Tamagotchi je zpátky. Po dvaceti letech chce opět zaujmout generaci Y

Tamagotchi je zpátky. Po dvaceti letech chce opět zaujmout generaci Y

Každý, kdo vyrůstal v devadesátých letech, si jistě vybaví hit jménem Tamagotchi, který si v době své největší slávy podmanil téměř každou domácnost. V pravidelných intervalech pípající vajíčko se rychle stalo nejen noční můrou všech učitelů, ale především velmi žádanou hračkou a popkulturním symbolem. Při příležitosti dvacetiletého výročí se americký prodejce Bandai America rozhodl pro vzkříšení dávného hitu a oznámil celosvětový prodej speciální edice Tamagotchi.

Pro generaci Y je Tamagotchi popkulturním symbolem

Současná verze bude věrná originálu ve všech směrech. Prodejce nabídne celkem šest designů a stejný počet charakterů virtuálních zvířátek. Viceprezident pro marketing Bandai America, Liz Grampp se nechal v tiskovém prohlášení slyšet, že společnost cítí neutuchající trend vycházející z nostalgického vzpomínání na devadesátá léta. První vlna prodejů se rozběhla v Japonsku, kde poptávka po Tamagotchi značně převýšila nabídku. Stejná situace se očekává také v USA, kde se prodaly desítky milionů kusů. S ohledem na tržní vývoj se dá předpokládat, že po americkém debutu se Tamagotchi objeví také v Evropě.

Popularita Tamagotchi stavěla na lidských emocích a potřebě se o něco či někoho starat. Virtuální mazlíček tuto touhu dokázal převést do poutavé formy spojené s gamifikací. O mileniálech se často hovoří jako o lidech, kteří vyrostli obklopeni technologiemi a stále se chtějí bavit. Není tedy divu, že výrobci hraček a příslušenství cílí právě na tuto skupinu již vydělávajících uživatelů, kteří se nebojí utrácet za nejrůznější gadgety a elektroniku.

Autor

Richard Streit
Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.