Novinky

Tajemný svět emoji. Proč na ně musí dohlížet speciální organizace a proč se nikdy nedočkáme emoji se sochou Svobody?

Emoji se staly zcela běžnou součástí internetového komunikačního procesu. Mohlo by se zdát, že systém, na kterém rozesílání jednoduchých obrázkových zpodobnění pracuje, nemůže být jinak zvláště složitý. Opak je ale pravdou.

Emoji totiž nepoužívá jen Apple. Své smajlíky mají na svých platformách i další velcí hráči technologického průmyslu jako například Samsung, Google, Microsoft nebo Facebook. Z tohoto důvodu bylo nutné vytvořit univerzální systém, na kterém by emoji bez problému pracovaly napříč platformami. Bez harmonizace by se totiž klidně mohlo stávat, že zatímco majitel Samsungu odešle svému kamarádovi s iPhonem emoji s motivem brokolice, ukáže se na druhé straně například jízdní kolo.

Podobná nedopatření se nedějí díky organizaci Unicode, která na celý proces dohlíží. Unicode je neziskovka se sídlem v Kalifornii, která se zabývá standardizací v oblasti výpočetní techniky a jednou z jejích agend je právě správa celého systému emoji. Unicode přiděluje pro každou jednotlivou emoji unikátní kód. Například kód pro klasického smajlíka s vysmátým obličejem je U+1F600. Dotyčný operační systém tak díky tomuto kódu vždy přesně ví, jaké emoji má zobrazit.

Samotný design jednotlivých symbolů už je poté v režii jednotlivých společností. Jejich podmínkou však je vytvořit vzhled, který odpovídá popisu pro přidělený kód. V současné době tyto kódy existují pro více než 2600 různých symbolů. Jejich kompletní seznam lze dohledat na webových stránkách organizace Unicode.

Místo revolveru vodní pistolka? Facebook, Google a Microsoft nahrazují nejkontroverznější emoji

Úplně jednoduchý není ani proces vytvoření nové emoji. Prvotní návrh může podat každý. Emoji však mají několik striktních pravidel. Symbol například nemůže zobrazovat konkrétní značku nebo místo. Emoji s Eiffelovou věží nebo sochou svobody se tak s největší pravděpodobností nikdy nedočkáme. Symbol musí být také jednoznačně rozpoznatelný i při jeho malých rozměrech a musí být jasné, že jej lidé budou v komunikaci používat. Poté, co návrh splní všechny podmínky a Unicode schválí, přihlásí se o slovo technologické společnosti, které pro nové kódy vytvoří vzhled v souhlasu s definicí nového symbolu.

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Jeden komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button