Recenze

Recenze herního ovladače SteelSeries Nimbus+: ideální řešení pro všechny, co chtějí hrát na Apple zařízeních první ligu

Když se řekne SteeSeries, pravděpodobně se vám vybaví prémiové herní příslušenství. Nejčerstvějším přírůstkem v nabídce se stal ovladač SteelSeries Nimbus+ vyvinutý speciálně pro Apple zařízení. Abychom byli přesní, jde již o druhou generaci, která navazuje úspěchy původního modelu. Od něho si bere velmi kvalitní základ a navrch přidává hned několik praktických vylepšení. Pojďme se tedy na tuto novinku podívat trochu blíže.

Zdroj: CeskyMac.cz (autor fotografie: Richard Streit)

Na úvod je důležité zmínit, že hraní na mobilních platformách je čím dál populárnější. V jistém ohledu lze poslední modely iPadů a iPhonů považovat za výkonné herní konzole, které si člověk může vzít kamkoli s sebou. Na App Store či Apple Arcade má člověk k dispozici doslova stovky kvalitních titulů, které mohou svým příběhem, nápadem nebo zajímavou herní mechanikou směle konkurovat plnotučným hrách pro PC a herní konzole. Opomenout nelze ani multiplatformní pecky typu Fortnite, PUBG a další, které denně na svých mobilech hrají miliony uživatelů.

Recenze SteelSeries Nimbus+

Kdo ovšem někdy zkusil hrát například výše zmíněné PUBG či jinou střílečku na mobilu, okamžitě narazil na limity dotykového ovládání. Je sice hezké, že hra běží s luxusním snímkovací frekvencí a grafikou jako na PC, ale pro uživatelský zážitek je daleko důležitější samotné ovládání. Pokud to tedy myslíte s mobilním hraním opravdu vážně, tak jediným řešením je pořízení herního ovladače.

V případě SteelSeries Nimbus+ navíc dostanete zařízení splňující přísné standardy Apple MFI pro bezdrátovou konektivitu a párování. To v praxi znamená, že máte naprostou jistotu v tom, že ovladač bude plně kompatibilní se všemi podporovanými Apple produkty. A tím nejsou myšleny pouze iPhony či iPady. SteelSeries Nimbus+ lze spárovat také s počítači Mac a Apple TV. A to z něj činí opravdu univerzální kontroler.

Ergonomie na jedničku

Velkou pochvalu si výrobce zaslouží za ergonomii. Tady je zkrátka znát, že SteelSeries má s herním příslušenstvím více než bohaté zkušenosti a moc dobře ví, co dělá. Po vzhledové stránce je ovladač podobný gamepadu pro Xbox, jen s tím rozdílem, že Nimbus+ má joysticky umístěny vedle sebe.

Ovladač se drží velmi příjemně a všechny prvky jsou přesně tam, kde byste je čekali. Velmi dobrý pocit jsem měl z dvojice joysticků, které jsou klikatelné a mají příkladně plynulý chod v celém rozsahu. Pokud rádi hrajete závodní hry, tak jistě oceníte “Hall Effect“ na spínačích L2 & R2. Například automobilové závody GRID Autosport se hrají s ovladačem opravdu luxusně.

Jak jsem nastínil o pár řádků výše, SteelSeries Nimbus+ můžete spárovat se všemi Apple produkty, takže vám nic nebrání, abyste například vaší Apple TV proměnili na skutečnou herní konzoli. Párování ovladače probíhá prostřednictvím Bluetooth. Spojení mezi zařízeními bylo vždy na jedničku a ani jednou se nám nestalo, že by se ovladač odmítl připojit, popřípadě by došlo ke ztrátě signálu.

Nabijete ho stejným kabelem jako iPhone

Zmínit si zaslouží také výdrž, která je vážně parádní. Dle slov výrobce má integrovaný akumulátor vystačit na 50 hodin provozu. V praxi jsme to sice nestopovali, ale po vlastních zkušenostech tomu nemáme problém věřit. A když už jsme nakousli výdrž, je vhodné zmínit také napájení, kde SteelSeries opět nezklamalo. Nimbus+ totiž nabijete stejným kabelem jako váš iPhone – ano, čtete správně, ovladač disponuje Lightning portem.

Užitečným prvkem se ukázala trojice tlačítek pro pozastavení, nastavení či vyvolání kontextových nabídek během hraní. Ne v každé hře však tlačítka slouží ke stejnému účelu, takže je dobré se předem přesvědčit, co jaké ovládá a popřípadě si v nastavení předvolby upravit.

Společně s ovladačem je součástí balení také držák pro připevnění iPhonu. Ten se k ovladači připojuje prostřednictvím dvou vysouvacích pinů. Zpočátku jsem tomuto systému příliš nedůvěřoval, respektive jsem postrádal jakékoli aretační prvky, ovšem v praxi se ukázalo, že nejsou vůbec třeba. Mechanismus upínání smartphonu funguje na jedničku a hravě udrží i taková pádla, jako je iPhone 11 Pro Max.

SteelSeries Nimbus+ je úspěšným pokračovatelem předchozího modelu. Kromě solidního zpracování nabízí prvotřídní ergonomii, dlouhou výdrž a obecně špičkový uživatelský zážitek. Nejdůležitější vlastností je však oficiální Apple licence, díky níž lze ovladač bezproblémově používat s libovolným produktem s logem nakousnutého jablka. Opomenout nelze ani kompatibilitu s ohromným množstvím herních titulů z App Store a Apple Arcade. Příjemným bonuse navíc je také přítomnost Lightning portu, respektive možnost nabíjení ovladače stejným kabelem, jaký používáte k iPhonu.

Během testování jsme několikrát ocenili chytré rozložení tlačítek, které poskytuje pohodlí i při delším hraní. Pochvalu si zaslouží také dvojice analogových joysticků, u kterých nás bavil jejich plynulý chod a skvělá citlivost.

SteelSeries Nimbus+

8.1

Zpracování