Čas od času vás informujeme o soudních sporech Applu, ovšem tentokrát se jedná o skutečnou kuriozitu. 68-letý Deric White se vydal do londýnské prodejny Apple Store na Regent Street, kde hodlal reklamovat svůj iPhone 5 s blíže nespecifikovanou poruchou. Zde následovalo formální oslovení pracovníkem, který se snažil staršímu muži pomoci s jeho problémem. Jako jediné řešení se ukázalo uvedení smartphonu do továrního nastavení, což způsobilo ztrátu veškerých uživatelských dat. V momentě, kdy zákazník tuto skutečnost zjistil, následovala divoká situace, která se neobešla bez slz a peprných titulů. Poškozený po Applu požaduje vyrovnání ve výši 5000 GBP (zhruba 193 000 CZK).
Senior žaluje Apple za vymazání uživatelský dat z iPhonu, kde měl uložené všechny kontakty a fotografie z líbánek
Náhrada škody má kompenzovat ztracené kontakty a fotografie, mezi nimiž se nacházely snímky z líbánek na Seychelách a video zachycující obří želvu kousajícího nešťastného staříka do ruky. Deric White se navíc hájí tím, že zaměstnanec před opravou nijak neupozornil na možnou ztrátu dat. Před vydáním této informace jsme dlouho váhali nad jejím zveřejněním. Ačkoliv se snažíme podobnému obsahu vyvarovat, v tomto případě jsme udělali výjimku z jednoho prostého důvodu. Je to exemplární ukázka toho, že zálohování uživatelských dat se nevyplácí podceňovat. Interní úložiště smartphonů denně plníme soukromými daty a jejich případná ztráta dokáže pořádně zabolet.
Pokud tedy ještě nemáte aktivní zálohu svého mobilního zařízení, berte dnešní článek jako impulz k urychlené nápravě.