Novinky

Předplatné jako zlatý důl. Tržby z placených aplikací prudce rostou na iOS i Androidu

Předplatitelství je trend, který jen tak neustoupí. Vydavatelům aplikací vyhovuje stabilní přísun financi, zatímco uživatelé podléhají iluzi z toho, že platba rozložena na měsíce je nižší než jednorázová. Stále větší výnosy z aplikací, které na tomto principu fungují, nyní ukazují i nejnovější data. Jen ve Spojených státech uživatelé iOS za předplatné stovky nejpopulárnějších služeb a aplikací v roce 2019 utratili 3,6 miliardy dolarů, což oproti předchozímu roku představuje nárůst o 16 procent. Celkově pak utratili až 15 miliard dolarů. Vyplývá to z dat agentury Sensor Tower.

Nejpopulárnější aplikací, která nabízí předplatitelský režim bez reklam, byla prémiová verze videoportálu Youtube. Na druhém místě poté v USA následovat Tinder. V roce 2019 Youtube přes svou aplikaci také zaznamenal utracenou jednu miliardu dolarů. Co se týče konkurenční platformy Google Play, která běží na operačním systému Android, zde uživatelé utráceli o poznání méně. Lidé totiž za stovku nejoblíbenějších služeb a aplikací za rok 2019 zaplatili 1,1 miliardy dolarů. Androidová platforma však v tomto ohledu rostla rychleji. Polepšila si totiž o 42 procent.

Apple přišel na elegantní způsob, jakým budeme ovládat jeho chystané brýle pro rozšířenou realitu

Celkem na obou platformách za všechny dostupné aplikace lidé ve Spojených státech utratili 24 miliard dolarů. Rozhodně už se tak nejedná o žádný zanedbatelný trh. Například ještě v roce 2016 utratili američtí majitelé iPhonů za předplatné aplikací 1,3 miliardy, zatímco lidé s Androidem pouze 194 tisíc dolarů. Růst tržeb předplatitelských aplikací je skvělou zprávou také pro Google a Apple. Druhá jmenovaná značka si totiž z částek placených uživateli ukrajuje 30 procent. V případě předplatného delšího, než jeden rok, pak tento podíl klesá na 15 procent. Proto i vydavatelům aplikací více vyhovuje režim dlouhodobého předplácení.

Zdroj
MacRumors

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button