Novinky

iPhone Xr se stal nejprodávanějším iPhonem, tvrdí Apple. Bohužel to nemá jak dokázat

Viceprezident Applu pro produktový marketing, Greg Joswiak, v rozhovoru pro CNET uvedl, že iPhone Xr se od svého uvedení stal nejoblíbenějším iPhonem. To přímo odporuje zprávám analytiků, podle nichž iPhone Xr nesplnil původní očekávání a jeho prodeje nejsou podle představ amerického výrobce. V podstatě jde o vůbec první oficiální vyjádření společnosti Apple o tom, jak si letošní iPhony vedou na globálním trhu.

Pokud se podíváme na současnou nabídku smartphonů s logem Applu, je evidentní jedna věc. Všechny nové iPhony se z hlediska ceny řadí do prémiového segmentu. Přestože je komunita kolem Applu značně loajální a dokáže mnohé odpustit, čím dal častěji se ozývají hlasy, jestli je aktuálně zvolená cenová politika skutečně potřeba. Na toto konto se v posledních dnech objevilo několik zpráv, podle nichž Apple snižuje objem výroby, což má údajně reflektovat nižší poptávku.

Prodávají se nové iPhony skutečně tak dobře? To nikdo neví

Je tedy otázkou, jak na tom nové iPhony skutečně jsou. Apple se totiž rozhodl, že v dalších čtvrtletích  již nebude uvádět přesné počty prodaných kusů. Bez konkrétních údajů tak neexistuje spolehlivý způsob, jak zjistit, zda je iPhone Xr úspěšný, případně zda má či nemá navrch na lépe vybavenými modely iPhone Xs a Xs Max.

iPhone XR

Oba dražší modely jsou totiž považovány pouze za vylepšený iPhone X, který Apple představil v minulém roce. To odbornou část publika vede k domněnce, že jejich prodeje nebudou kdovíjak impozantní.

Recenze Apple iPhone XR: téměř dokonalý kompromis

Zatímco kolem iPhonů koluje nespočet spekulací, Apple nemá sebemenší důvod k jakýmkoli obavám. Koneckonců, podobné zprávy o snížených objednávkách se objevují každý rok. Vše nakonec vyústilo finančními výsledky, v nichž Apple oznámil rekordní zisky.

Je tu ovšem jedna věc, které stojí za to věnovat pozornost. Chování Applu naznačuje, že směřuje ke strategii, která nestaví na maximálních počtech prodaných jednotek, ale naopak cílí na co nejvyšší marži. To v konečném důsledku nemusí být vůbec špatná cesta, byť nepříliš oblíbená u koncových uživatelů, kteří si budou muset za svůj oblíbený smartphone připlatit.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button