Apple zastavil aktualizace iOS 9.3 pro starší zařízení. Uživatelé nemůžou dokončit instalaci
Apple tento týden vydal finální verzi operačního systému iOS 9.3, která přináší řadu stěžejních novinek. Krátce po uvolnění se ovšem začaly objevovat první stížnosti majitelů starších zařízení, kteří hlásí problémy s dokončením instalace. Chyba se objevuje při zadávání hesla k Apple ID, které je nutné pro finální aktivaci. Ve snaze řešit tuto nepříjemnost došlo k pozastavení aktualizace pro tato zařízení. Většinou se jedná o majitele starších iPadů a iPhonů 5/s.
Mluvčí Applu tuto chybu potvrdil a zároveň v oficiálním prohlášení uvedl, že vývojáři pracují na nápravě. Opravné sestavení by mělo dorazit v nejbližších dnech. Jestliže vás podobná chyba také postihla, jako nejideálnější řešení se jeví obnovení zařízení. Apple zároveň doporučuje vyzkoušet aktualizaci operačního systému a aktivaci Apple ID prostřednictvím iTunes.
Na oficiálních stránkách podpory Apple také radí vypnout zařízení, následně se přihlásit do webového rozhraní iCloud.com a otevřít sekci Najít můj iPhone (Find My iPhone). Zde je nutné odebrat konkrétní zařízení.
Vzhledem k mnoha rozličným způsobům řešení je evidentní, že jde o poměrně závažnou chybu, kterou vyvolává několik faktorů. Jestliže jste zaznamenali podobné problémy, dejte nám vědět do komentářů pod tímto článkem.
Mne sa aktualizovať iPad Air podarilo. Všetko na ňom funguje, ako má, aj s novinkami. Problém nastane, keď zariadenie pripojím k PC. Miesto hlášky o Dôvere k pripojenému zariadeniu, sa ma pýta, či Umožniť prístup k fotkám a videám. Keď spustím iTunes, zariadenie sa mi v ňom nezobrazí. Jedine, k čomu mám prístup, sú tie fotky a videá, ale len cez klasický prieskumník v PC. iTunes zariadenie vôbec neregistruje. Rovnaký problém mám s aplikáciou Duet Display, ktorá slúži na to, že iPad môže slúžik ako druhý monitor PC. Po pripojení iPadu k PC a spustení tejto aplikácie, nedôjde k vzniku druhej obrazovky. Akoby vôbec nedošlo k prepojeniu.
S tímto by mohl pomoci update, který má dorazit v nejbližších dnech. Vypadá to, že Apple to tentokrát s optimalizací iOS pro starší zařízení příliš “nevychytal” 🙁
V tomto prípade chybu zrejme nespôsobovala aktualizácia iOS ale aktualizácia iTunes. Po reinštalácii iTunes mi už všetko funguje tak ako má. Spomenutý problém nenájdenia zariadenia sa mi vyskytol, aj keď som pripojil k PC iPhone so staršou verziou iOS. Z toho som usúdil, že chyba bude v aktualizácii iTunes.