Internetová televize Kuki se převlékla do nového. Nabídne přepracované rozhraní a tuny nového obsahu
Chytrá internetová televize Kuki se dočkala zbrusu nové verze. Zákazníkům umožní sledování oblíbených pořadů, aniž by museli znát televizní program a přesný čas vysílání. Každému uživateli maximálně přizpůsobí nastavení i nabídku obsahu. Nová Kuki bude dostupná ve více zařízeních, například v Apple TV, chytrých televizích od LG (operační systém webOS) nebo ve webových prohlížečích. Aplikace bude k dispozici tradičně v chytrých televizích s operačními systémy Android TV a TIZEN. Brzy se nová Kuki stane také součástí vybraných set-top boxů.
Tým vývojářů pracoval na nové verzi Kuki déle než rok. „Chceme, aby Kuki byla nejinteligentnějším televizním prohlížečem. Zákazníkům nyní nabízí veškerý televizní obsah na jediné stránce. Zároveň jim poskytuje nezávislost na televizním programu,“ říká Marek Bukal, vedoucí vývoje Kuki.
Intuitivní rozhraní a nekonečně obsahu
Hlavní změnou, kterou lidé jistě ocení, je snadná orientace a vyhledávání v televizním obsahu. Už není třeba vědět, kdy a kde je konkrétní relace nebo film vysílán. Kuki se více zaměřila na tituly, které uživatelé mohou sledovat okamžitě a přehledně jim je v nabídce předkládá. Novinkou je vyhledávání podle názvů pořadů, podle žánrů, uživatelského hodnocení, ale také podle jmen herců a tvůrců. Nová Kuki obsahuje téměř 34 tisíc titulů všech žánrů, tedy okolo 26 tisíc hodin televizní zábavy. „Konkurenční služba Netflix má dnes v nabídce zhruba tři tisíce filmů a přes tisíc pět set seriálů. To je šestkrát méně pořadů ve srovnání s Kuki,“ upozorňuje Bukal.
Nastavení nové Kuki si může každý člen rodiny přizpůsobit vlastním potřebám prostřednictvím svého profilu. V něm se mu veškeré předvolby ukládají a synchronizují s dalšími zařízeními, například s mobilním telefonem. Uživatel si může upravit kvalitu obrazu při přehrávání (Kuki poskytuje obsah ve Full HD i 4K), preferovaný jazyk u audio stop a titulků, pořadí kanálů a mnoho dalšího. Nově se u každého titulu zobrazuje podrobný popis zahrnující třeba i hodnocení z filmových databází.
Na vývoji se podíleli běžní uživatelé
Nové Kuki předcházela beta verze, která byla představena na podzim loňského roku. Na cestě k finálnímu produktu měli důležitou úlohu sami stávající uživatelé. „Do testování beta verze jsme zapojili 300 zákazníků. Díky nim jsme získali důležitou zpětnou vazbu a máme tak jistotu, že nová služba bude uživatelům vyhovovat ve všech směrech,“ doplňuje Marek Bukal.
Aplikace nové Kuki pro jednotlivé typy zařízení budou postupně uvolňovány počínaje 25. březnem 2019. Již dnes mají všichni zákazníci možnost novou verzi Kuki vyzkoušet v rámci beta verze v internetových prohlížečích. Mezi prvními aplikacemi nové Kuki bude dostupná verze pro webové prohlížeče a Android TV. Následovat budou, v závislosti na délce schvalovacích procesů jednotlivých výrobců, i verze pro další zařízení. Kuki je přenositelná mezi mobilními telefony, tablety, počítači a televizemi. Funguje ve všech zemích Evropské unie. Sledovat oblíbené pořady tak zákazníci mohou i na dovolené.
Nová Kuki se inspirovala vesmírným prostorem
Kromě technických inovací, prošla Kuki celkovým rebrandingem. Má nové logo i webové stránky. Vizuálu vévodí fialová barva, tematicky byl inspirován kosmickým prostorem. „Vesmír ve firmě obdivujeme. Představuje pro nás nekonečné možnosti, vědecký a technický pokrok. Celý vývojářský tým má zálibu v technologiích. Sci-fi a vesmír jsou tak dokonalou inspirací, která nás posouvá dále. Jak by měla nová Kuki vypadat, bylo proto předem skoro jasné,“ uvádí závěrem Bukal. Kuki tímto krokem mění také způsob komunikace. Chce být více aktivní na sociálních sítích, zejména na Instagramu a také v nové blogové sekci na svých webových stránkách. V současné době Kuki českým zákazníkům běží na více než 100 tisících zařízeních.