Ačkoliv Apple neprozradil skutečná čísla prodejů jeho chytrých hodinek, od renomovaných analytiků přichází odhady, které kalkulují s čtyřmi miliony prodanými kusy za druhé čtvrtletí letošního roku. Podle Strategy Analytics tak Apple získal zhruba 75% podíl na trhu s nositelnou elektronikou, což je s ohledem na relativně krátkou dostupnost produktu skvělé číslo. Samsung, coby největší rival se umístil na druhém místě. Hodinky jihokorejského giganta si zakoupilo pouze 400 tisíc uživatelů.
Finanční ředitel Luca Maestri prozradil, že Apple Watch přinesly do firemní kasy zhruba miliardu dolarů. To je z jistého úhlu pohledu skvělé číslo a je až s podivem, že během zveřejnění finančních výsledků se Tim Cook touto cifrou nepochlubil. Dost možná za tím stojí špatně nastavené odhady, které počítaly s vyšším zájmem ze strany spotřebitelů.
Segment nositelné elektroniky v sobě skrývá obří potenciál, ovšem stále ho trápí několik aspektů, které z produktů dělají nepříliš vhodné společníky pro každodenní život. Míříme tím na nejslabší článek v podobě žalostné výrdže, kterou v lepších případech počítáme na desítky hodin. Dokud se výrobcům nepodaří tento nedostatek vyřešit, chytré hodinky budou kupovat pouze nadšenci do nových technologií a nikdy se z nich nestane masová záležitost.