Novinky

Apple sází na Metal 4, ten přináší lepší grafiku, vyšší fps a nižší nároky na hardware

  • Apple v rámci WWDC25 představil Metal 4 s novinkami pro vývoj her, včetně interpolace snímků a denoisingu při upscalingu.
  • Technologie MetalFX pomáhá dosáhnout vyššího snímkování bez přetížení GPU, což výrazně zlepšuje herní výkon.
  • Novinky cílí na AAA tituly pro Mac, které by měly běžet plynuleji i na slabších konfiguracích (např. MacBook Air).

Metal 4 přináší reálný posun pro AAA tituly

Společnost Apple se dlouhodobě snaží pozicovat Mac jako vhodnou platformu pro hraní her. I přes značné investice ale zatím nenarazila na velkou odezvu ze strany hráčů. To by se však mohlo změnit s příchodem Metal 4, nového grafického frameworku představeného na WWDC25. Apple v něm ukázal dvě praktické inovace, které mohou výrazně zlepšit běh náročných her na strojích s macOS.

Co je MetalFX a proč je důležitý

Než se pustíme do novinek, je potřeba pochopit základ: MetalFX upscaling. Tato technologie umožňuje vykreslovat obraz v nižším rozlišení a následně ho dopočítat do vyšší kvality. Díky tomu se šetří výpočetní výkon GPU, což vede k rychlejšímu vykreslování snímků a lepšímu výkonu.

Upscaling se stal nezbytností pro vývojáře her, kteří chtějí udržet vysoký framerate bez kompromisů ve vizuální kvalitě. A právě na tuto technologii nyní Apple staví další dvě klíčové novinky.

MetalFX Frame Interpolation: víc snímků bez námahy

Interpolace snímků funguje podobně jako známá funkce „frame generation“ na PC nebo „motion smoothing“ na televizích. Namísto renderování každého snímku zvlášť systém využívá existující data o pohybu objektů a hloubce scény, aby dopočítal mezisnímky. Pro hráče to znamená plynulejší animace a vyšší vnímaný framerate, i když hra samotná běží na 30 nebo 60 fps. Vývojáři tak mohou nabídnout prémiový zážitek bez zdvojnásobení výpočetní náročnosti.

MetalFX Denoised Upscaler: ray tracing i pro méně výkonné stroje

Ray Tracing je na špičce grafických technologií, ale zároveň velmi náročný na výkon. Nový denoising v rámci MetalFX ale umožňuje použít méně paprsků a výsledný obraz poté „vyčistit“ od šumu. Denoising probíhá automaticky během upscalingu, což eliminuje potřebu vlastního kódu nebo zátěže na CPU. Díky této funkci si uživatelé užijí realističtější grafiku i na běžných zařízeních, jako je MacBook Air nebo základní iPad.

Metal 4 bude dostupný pro zařízení s čipem Apple M1 a novější, a také pro A14 Bionic a novější v rámci platformy Metal. Vývojáři, kteří chtějí tuto technologii využít, mohou zhlédnout přednášky Discover Metal 4 a Go further with Metal 4 games z WWDC25.

Zdroj
9to5mac

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button