Novinky

Apple plánuje zavést reklamy do několika dalších systémových aplikací

Ještě nedávno jsme byli zvyklí, že ve všech systémech a aplikacích společnosti Apple se nezobrazovaly jakékoliv reklamy. Před pár lety však nastala změna, jelikož Apple nenápadně přidal reklamy do App Store. Od té doby se vám při vyhledávání jakékoliv aplikace zobrazí jako první výsledek sponzorovaný obsah a až za ním jsou konkrétní aplikace související s danou vyhledávanou frází. Podobně je to momentálně i u aplikací Akcie a Apple News, kde jsou uživatelům též zobrazovány kromě obsahu i reklamy.

Foto: Unsplash (autor: James Yarema)

Doby, kdy Apple vydělával pouze na hardwaru jsou už dávno pryč. Uživatelé již totiž nemají potřebu si pořizovat každý rok nové zařízení a aktualizují obvykle až po dvou, třech či více letech. Zaměření této firmy proto čím dál více směřuje na služby, jako je Apple Music, iCloud, Apple TV+ a další, kde zisky neustále rostou. Obrovské výnosy ale přináší právě i segment reklam. Apple se tudíž rozhodl rozšířit placenou propagaci i do aplikace Mapy, kde bude s největší pravděpodobností přednostně nabízet podniky, které za svou propagaci zaplatily. Údajně jsou však reklamy plánovány také do aplikací Knihy a Podcasty.

Máme se bát o své soukromí?

Zavedení reklam může spousta uživatelů vnímat opravdu negativně. Apple totiž několik let razí strategii, kdy se snaží co nejvíce starat o soukromí uživatelů a nesbírat jejich osobní data. Jelikož Apple stále vydělává primárně na hardwaru a nevlastní síť personalizovaných reklam, tak opravdu dává smysl, že osobní data nesbírá. Po přidání personalizovaných reklam však najednou vzniká důvod, proč by Apple mohl citlivá data sbírat, jelikož čím více údajů daná společnost získá, tím budou reklamy relevantnější a zisky větší. Ačkoliv rozhodně nemusí zavedení reklam nutně znamenat, že se Apple vzdá svých hodnot ohledně soukromí, tak důvěra zákazníků může být dosti nahlodána. Budeme však doufat, že se Apple svých hodnot nevzdá a bude nadále soukromí uživatelů chránit.

Foto: Unsplash (autor: Jonas Lee)

Co si myslíte o rozšíření reklam do map a dalších aplikací od Applu, a jak na vás tento krok působí? Dejte nám vědět v diskuzi.

Tomáš Kočí

Student elektrotechnické školy, který doslova propadl technologiím všeho druhu. Jeho největší vášní jsou počítače, mobilní telefony a audio technika, a samozřejmě také vše, co souvisí se společností Apple. Volný čas tráví hraním na trubku a na bicí.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button